Ophangingsfabrikant Cusco had geen zin om de zoveelste Yaris rallywagen in elkaar te schroeven. Wat doe je dan? Een C-HR als basis gebruiken natuurlijk! Euhm, wat?...
Vraag ons niet waarom maar compacte crossover C-HR van Toyota kent een opvallend actieve racecarrière. Zo nam Toyota zelf deel met een C-HR aan de 24-uren van de Nürburgring. Deze keer zorgt Cusco - een Japanse ophangingsspecialist - voor de sportieve tint. Want het bouwde een C-HR om tot rallywagen. Jawel, een C-HR rallywagen.
Die krijgt een extreme bodykit en een eigenlijk al even extreem gestript interieur. De centrale uitlaat en piepkleine velgen tonen dat deze C-HR functie boven vorm stelt. Want laat ons eerlijk zijn... mooi is 'ie niet.
Onderhuids schuilt een door TRD geprepareerde 2-liter turbobenzine die voldoet aan de eisen van het Asia-Pacific Rally Championship in de AP4-klasse, het Oosterse equivalent van de R5-klasse bij ons. De ophanging, die is uiteraard volledig door Cusco vervaardigd.
Recente reacties
Verkoop luxemerken stuikt in elkaar in Zuid-Korea wegens... groene nummerplaten?!
Hier die regel invoeren heeft weinig nut. Je kan er hier toch al standaard vanuit gaan dat 90% van...
Door FLP 12 uur geleden
Brussel beboet op snelheid zonder dat er meting aan te pas komt
Deze "wettelijke mogelijkheid" zit toch wel in een erg grijze zone. Doe maar eens een test. Laat...
Door Marc 1 dag geleden
Dit wordt de nieuwe BMW X3… en die komt er niét meer als elektrische iX3
Gaat BMW nu echt niet leren uit de fouten van Mercedes? De EV's een futuristisch design geven is...
Door this 1 dag geleden
Opgepast, Dacia: nieuwe Citroën C3 op benzine kost minder dan 15.000 euro (2024)
c3 electro , geen trekhaak mogelijk, tenminste in belgie. in Nederland dan weer wel. europa....
Door paul 2 dagen geleden