Hoewel we aan de vooravond staan van een elektrische revolutie zwaaien verbrandingsmotoren nog de plak in de racerij. Deze Super Trofeo Evo2 is de meest extreme Lamborghini Huracan die je voor het circuit kan kopen. Met een 620 pk 5.2-liter V10 vlak achter de coureur. Kijk, als ooit de laatste liters benzine opgebruikt moeten worden...
Lamborghini's race-afdeling Squadra Corse heeft een opgefriste versie van de Huracan Super Trofeo Evo gelanceerd. Die krijgt de nogal voor de hand liggende naam Super Trofeo Evo2 opgespeld en is volgens Lamborghini de meest extreme Huracan die het ooit op de markt heeft gebracht. Een nummerplaat moet je echter niet meteen verwachten op deze brutus.
Koolstofvezel monster
De Super Trofeo Evo2 is uiteraard exclusief voor het circuit bestemd. Dankzij nieuw ingenieurswerk zou deze opgefriste versie een betere stroomlijn moeten kunnen voorleggen. Ja, ook wij stellen daar vragen bij als we het dramatische uiterlijk zien met koelsleuven, spoilers en scherpe hoeken. Meer nog, volgens Lambo herbergt deze Super Trofeo Evo2 kenmerken die het zal gaan gebruiken bij toekomstige straatlegale modellen. Zonder twijfel wijzen ze daarmee naar de koplampen en achterlichten die gelijken op de exemplaren van de Sian en helemaal zijn toegespitst.
Op technisch vlak past Squadra Corse nog meer koolstofvezel toe, herbekeek het de ophanging en werden de remmen verbeterd. Voortaan krijgt de vooras remschijven van 390 mm en remklauwen die grotere remschoenen toelaten. Omdat deze auto in verschillende klassementen van de racerij mee rijdt blijft de motor binnen de spelregels. In dit geval gaat het over een atmosferische 5.2-liter V10 van 620 pk die wordt gekoppeld aan een sequentiële zesbak en zijn kracht richting de achterwielen katapulteert. De Europese vanafprijs bedraagt 250.000 euro exclusief BTW. Raceteams die momenteel al met een Super Trofeo Evo rondtoeren en willen upgraden naar deze Evo2 kunnen begin volgend jaar bij Lambo aankloppen voor een ombouwkit.
Recente reacties
Officieel: elektrische Mercedes G-Klasse pakt uit met vier elektromotoren (2024)
Je hebt dan nog marge van 415kg. Dus geen 4 zwaargewichten meenemen en je zit goed.
Door this 16 uur geleden
Eerste test: Zeekr 001 - Zeekr 'n vast (2023)
Ik heb de auto bekeken in de showroom van Amsterdam. Echt een mooie machine die héél afgewerkt en...
Door Jan VBK 19 uur geleden
Eerste test: Suzuki Swift (2024)
Suzuki Swift is een fijne wagen om mee te rijden. En niet alleen dat speelt een grote rol, de...
Door PETER KEUSTERS 22 uur geleden
Officieel: elektrische Mercedes G-Klasse pakt uit met vier elektromotoren (2024)
Leeggewicht van 3085 kg. Totaalgewicht ?? Ik denk dat een rijbewijs C hier verplicht is en...
Door Geert Lippens 22 uur geleden