Volkswagen EV-revolutie heet I.D.3.: Vandaag gelekt, morgen te bestellen

volkswagen id.3 leaked

Vanaf morgen zal je de I.D.3 bij Volkswagen kunnen bestellen, de elektrische auto die op termijn de Golf uit onze huiskamers moet krijgen. Gelekte plaatjes van een gecamoufleerd exemplaar tonen ons het beste beeld tot nog toe. Specificaties? Die doen ook al even de ronde...

VW Nederland was zo fier op haar aankomende I.D.3 dat het prompt besloot wat teaservideo's online te zetten. Niet meteen naar de zin van Volkswagen HQ, waardoor de video's terug werden gefloten. Het internet zou echter het internet niet zijn als er op die korte tijd uitvoerig informatie werd gedestilleerd. Waardoor we een goed zicht hebben op de - weliswaar nog afgeplakte - I.D.3.

Neo wordt 3

Want jawel, dat is de naam voor het productiemodel van de I.D. NEO concept. Echt sexy als Beetle of Golf klinkt dat natuurlijk niet maar vergis je niet; deze I.D.3 is de volgende stap in die bloedlijn volgens VW. Uiterlijk zal het je niet verbazen dat het hier over een C-segment hatchback gaat. Met gestroomlijnde koetswerkpanelen om de range zo ver mogelijk te duwen.

volkswagen id.3 leaked

Over die range gesproken, in één van de video's laat VW weten dat je tot 550 km ver zal geraken. Waardoor we kunnen stellen dat het gerucht klopt dat Volkswagen plaats in het MEB-platform voorziet om batterijen tot 80 kWh te herbergen. De I.D.3 zou volgens geruchten namelijk beschikbaar zijn met 48 kWh, 62 kWh of 80 kWh aan batterij. Prijzen voor het instapmodel zouden rond de 30.000 euro moeten hangen, voor opties.

volkswagen id.3 leaked

Vanaf morgen te bestellen, dus stiekem hopen we morgen een hoop meer informatie te ontvangen. Want als je weet dat de VW Golf in België de meest verkochte auto is jaar na jaar, dan kan deze I.D.3 wel eens een deeltje van die koek over nemen.

Auteur: Auteur: Yves
Reacties: 3 reacties

Laatst gepubliceerd

Reacties (3)

Plaats een reactie
JRE 11:06
afbeelding van JRE

Wie zet er nu z'n Golf in z'n huiskamer?

Als de cijfers kloppen, zullen zowel de Audi E-tron en de Porsche Taycan behoorlijk in hun hemd gezet worden, op het vlak van rijbereik, door een betaalbare I.D.3 uit eigen stal.

John 12:47
afbeelding van John

Als je hetzelfde batterijpakket gebruikt in een kleinere, lichtere niet-suv-achtige auto, dan krijg je automatisch een groter bereik. Maar met 550km bereik (450km in het echt ofzo?) ga je de gewone man vermoedelijk wel over de streep trekken. Voor 30.000 Eur krijg je wel maar een 48kWh batterij, met puur wiskundig 330km (theoretisch) bereik. Niet de prijsbreker waar we met z'n allen (*kuch*) op zitten wachten :-)

Optional 15:21
afbeelding van Optional

30.000 eur zonder opties, dus 35-40 als je hem ietwat normaal wil uitrusten.
En dan spreken we nog steeds over de kleinste batterij.
Hiermee ga je hem inderdaad niet op elke straathoek zien staan...

Uw reactie

Recente reacties

Laatste rijtesten

Alle rijtesten

Laatste reportages

Alle reportages

Laatste nieuws

Alle nieuws