Wij zijn hem wellicht al lang vergeten, maar in sommige landen wordt hij nog steeds verkocht: de vierdeursversie van de VW Polo. In Rusland bijvoorbeeld, waar hij een modern en niet onaantrekkelijk jasje aangemeten krijgt.
In Latijns-Amerika gaat de vierdeurs-Polo als Virtus door het leven, maar die heeft niets te maken met de versie die ze in Rusland verkopen. De Russen maken immers nog steeds gebruik van het PQ25-platform van de vorige Polo, terwijl de Virtus al aan de MQB zit.
Het platform moet dus goedkoop blijven, maar op het design werden kosten nog moeite gespaard: de nieuwe Polo Sedan ziet er eigenlijk wel kloek uit, met een lengte van 4,48 meter en een koffer van 550 liter. Het radiatorrooster ligt in het verlengde van de grotere VW-modellen, terwijl de daklijn laag blijft en de kont hoog. Achteraan zien we achterlichten met Golf-design en het centrale letteropschrift voor de typebenaming. Alleen betekent het verouderde platform dat deze Russische Polo Sedan het zal moeten stellen zonder de meest recente motoren en rijhulp.
Recente reacties
Verkoop luxemerken stuikt in elkaar in Zuid-Korea wegens... groene nummerplaten?!
Hier die regel invoeren heeft weinig nut. Je kan er hier toch al standaard vanuit gaan dat 90% van...
Door FLP 9 uur geleden
Brussel beboet op snelheid zonder dat er meting aan te pas komt
Deze "wettelijke mogelijkheid" zit toch wel in een erg grijze zone. Doe maar eens een test. Laat...
Door Marc 1 dag geleden
Dit wordt de nieuwe BMW X3… en die komt er niét meer als elektrische iX3
Gaat BMW nu echt niet leren uit de fouten van Mercedes? De EV's een futuristisch design geven is...
Door this 1 dag geleden
Opgepast, Dacia: nieuwe Citroën C3 op benzine kost minder dan 15.000 euro (2024)
c3 electro , geen trekhaak mogelijk, tenminste in belgie. in Nederland dan weer wel. europa....
Door paul 1 dag geleden