Toyota had in 1987 reeds een centrum opgericht in zaventem dat als verbindingspost moest functioneren. Wagens werden er getest en aangepast volgens de Europese behoeften en normen. In 2006 werd er nog eens 75 miljoen bij ingepompt, en Toyota doet daar nu nog eens 80 miljoen boven op. Het geld gaat naar een testbaan van 1,3 kilometer met verschillende stadia in het circuit. Die stadia moeten weersomstandigheden en dergelijke simuleren. Toyota zal vanaf heden, in contradictie met het verleden, auto's maken naar de vraag van de Europese consument, en niet de bestaande wagen aanpassen aan die consument. Niet alleen de chauffeurspositie is anders. Wij hebben grotere handen, wat zorgt voor een verschil in stuur. We verkiezen symbolen boven tekst, dus ook daar moet rekening mee worden gehouden.
Eveneens zei de Vicepresident van de R&D groep dat de Europese markt sneller en sportiever is, ook daar moet rekening mee gehouden worden.
2007 was opnieuw een recordjaar. Al 11 opeenvolgende jaren verbreekt Toyota jaar op jaar haar eigen recordcijfers. Daar zal weinig verandering in komen, Toyota & Lexus zullen in 2009 maarliefst 18 nieuwe modellen lanceren.
Lees meer
Recente reacties
Ineos stopt al zijn productie... en daar kan het zelf niet aan doen
Mij lijkt dat er in dat geval toch wel een tijdelijke oplossing te bedenken zou zijn om de...
Door Peter Koppens 3 uur geleden
Lichte vracht voor particulieren: hoe zat dat weer? (2024)
Opvangnetten???
Door Kris 4 uur geleden
Range Rover SV Bespoke Mer du Nord bestaat in slechts 5 exemplaren, krijgt waanzinnig prijskaartje
Dan liefst voertuig '5 of 5' want dan zijn de kinderziektes reeds verholpen. Wink, wink ...
Door HH 20 uur geleden
Dit kost de kleinste BMW met de lichtste motor (2024)
Lichtste versie van de vorige generatie waren de 116i en de 118i. In Nederland was dit de 120i. Heb...
Door Christophe 1 dag geleden