Voor een Renault Fluence Sport moet je naar Argentinië

Hier krijgen we de ecologisch milieuvriendelijke en elektrische Renault Fluence Z.E., terwijl ze in Argentinië vrolijk tonen hoe je er evengoed een dikke turbomotor kan induwen. Hij mag dan al wel wat verouderd zijn, de specs van de Fluence Sport met 2.0 T met 16 kleppen en indirecte injectie zijn nog altijd leuk om te bekijken. Hij krijgt 180 pk en 300 Nm mee en Renault hangt er een manuele zesbak aan. Het geheel haalt de 0-100 km/u in 8,5 seconden, de topsnelheid ligt op 215 km/u.

Bij ons zit een gepeperde versie van de Fluence er voorlopig niet aan te komen. In de Zuid-Amerikaanse landen zijn

dit soort berlines echter nog steeds big business, getuige ook de VW Jetta en Peugeot 408 die daar verkopen als zoete broodjes. De eerste Renault Fluence Sport wordt verloot via een wedstrijd.

Voor een Renault Fluence Sport moet je naar Argentinië

Met dank aan YvesW voor de tip!

Reacties: 7 reacties

Tags

Laatst gepubliceerd

Reacties (7)

Plaats een reactie
Waxweazel 16:37
afbeelding van Waxweazel

Jammergenoeg verkoopt zo een sedan in dit segment hier in West-Europa gewoon niet meer.
Deze Fluence is allezins een pak mooier dan de VW Jetta, Ford Focus sedan en andere soorgenoten.

Zo een "sport" versie met een 2.0T 180pk zal hier absoluut niet verkopen. Nog minder dan de RS-modellen van Renault zelf vrees ik :s

Yvesw 17:21
afbeelding van Yvesw

Wat kan je hier eigenlijk krijgen in de Laguna van benzinemotor? Heb de configurator eens geraadpleegd, maar die is nog onduidelijker dan het menu van bij de chinees...

Waxweazel 17:29
afbeelding van Waxweazel

@ Yves:

De Renault configurator is nochtans 1 van de meest simpele en meest overzichtelijke/logische van alle merken vind ik :p

De enige benzine motor in de Laguna die nu nog verkrijgbaar is : Bose® Edition 2.0 16V 140pk met een manuele 6-bak.
Lang leve onze Belgische verslaving aan diesel zeker ? :p

Vroeger was er wel een 175pk variant verkrijgbaar met automaat en uiteraard de GT205 versie ervan.
Zelfs de 3.5 V6 240pk is al tijdje niet meer te verkrijgen :s

Yvesw 17:38
afbeelding van Yvesw

@Wax: Ah ja, nu vond ik het ook :p Is gewoon raar dat je kan kiezen uit je voorkeur (benzine of diesel) maar dan niet verder kan kiezen uit een motor :p

Waxweazel 18:07
afbeelding van Waxweazel

Ik denk dat Renault eerder zit te wachten tot hun nieuwe TCE motoren in de Megane en nieuwe Clio IV zullen gepresenteerd worden, voor deze in de Laguna komen te liggen.
Als de huidige Laguna al niet vervangen zal worden uiteraard..

Het zou misschien ook wel handig zijn om die nieuwe TCE motoren in deze Fluence te stoppen ?

Yvesw 18:16
afbeelding van Yvesw

@Wax: Ben helemaal niet mee met de motoren van Renault... Weet alleen maar dat het idioot is dat ze de V6 uit de Laguna niet hebben vervangen... :p

Kenny 21:43
afbeelding van Kenny

Om dit een Fluence Sport te noemen is toch wel overdreven. Lepel er een straffe benzinemotor in die Renault nog in de schappen had liggen, zet er de velgen van een Mégane Dynamique onder, en klaar! Cheap ass, maar dat wil niet zeggen dat dit best wel tof kan rijden...

Uw reactie

Recente reacties

Laatste rijtesten

Alle rijtesten

Laatste reportages

Alle reportages

Laatste nieuws

Alle nieuws