Kellener Sport geeft F30 wat meer peper

kelleners sportKellener Sport is klaar met haar kit op de nieuwe drie-reeks, meteen een van de eerste tuners die zich er aan waagt om de F30 onder handen te nemen. Kellener neemt zowel het optische als het technische aspect voor haar rekening. Optisch vallen vooral de vier nieuwe uitlaatpijpen, spoiler voor- en achteraan en nieuwe 19 of 20 inch velgen op. De ophanging werd alsook aangepast en zet de bimmer 30mm lager op zijn poten. De vier uitlaatpijpen waarvan eerder sprake zijn het mondstuk van een nieuw uitlaatsysteem. Voor de 320d en 328i hebben ze daardoor extra vermogen voorzien. De diesel krijgt 215 pk en 435 Nm, de benzinevariant krijgt 290 pk en 420 Nm ter zijner beschikking.

Laatst gepubliceerd

Reacties (12)

Plaats een reactie
Yvesw 11:53
afbeelding van Yvesw

Nette waarden voor de benzine variant (zeker die 420nm koppel). Spijtig van de "zwevende uitlaatjes" vanachter. Geeft toch wat een aftermarket gevoel...

Techno Patat 20:17
afbeelding van Techno Patat

@Yves: correct me if i'm wrong: dit is aftermarket? Maar ik begrijp wat je bedoelt, het geeft een goedkoop aftermarket gevoel ;)!

Mjah, ik vraag me af in hoeverre dat die benzine dan nog goed rijdt! Want 290 PK halen is niet moeilijk, het is de vraag voor hoeveel RPM je ze uiteindelijk hebt! Als je pas de laatste 500 toeren echt van je PK's kan genieten ben je er vet mee...

Ik merk dat nu al met m'n Alfa, ik heb 235PK, maar vanaf 2800 RPM heb ik minstens 200PK ter beschikking! Dat gaat zo door tot 3900!
Ik zit dus altijd vlotjes boven de 200pk bij doorrijden, bijgevolg kan ik auto's bijhouden (vooral diesels die naar een simpele tuner zoals Ziptuning oid gaan) met redelijk wat meer PK's en Nm dan mezelf!

Een maat van me heeft een 325d (E90) getuned door Ziptuning met 280pk, maar als hij mij volgt kan hij niet mee gewoon omdat z'n auto maar van 3200-3800 RPM boven de 200PK zit! (Bij 0-100 sprintjes moet ik het dan wel afleggen want dan zit je constant in die range en ben ik met m'n 4x4 nog eens in het nadeel!).

Yvesw 20:24
afbeelding van Yvesw

@Patat: Correct me if i'm wrong, maar 4wd zou net een voordeel moeten geven in sprintjes? :p

Over de achterbumper, ik heb het probleem gevonden. De diffuser is te rechthoekig ten opzichte van die ronde uitlaten. :p

Ten laatste: Het is inderdaad belangrijk waar al die pk's zitten, evenals het koppel. Maar 420NM lijkt me niet echt behelpen voor een benzinemotor (ook al is het maar beschikbaar bij de laatste 1500RPM).

Techno Patat 20:58
afbeelding van Techno Patat

@Yves: Niet echt, mijn AWD is niet echt launch happy! Het is geen Evo/Subaru/Nissan GTR hé ;)! Het is eerder het AWD systeem van een Continental GT: voorzichtjes laten opkomen en dan pas de sporen geven! Vandaar dat de oudere AWD auto's geen deftige 0-100 tijden hebben...

Yvesw 21:09
afbeelding van Yvesw

@Patat: Weet ik wel ;) Ik heb er zelf mee rondgebommeld remember ;) (was eerder een wederaanval op jouw "correct me if i'm wrong" :p)

Yvesw 11:21
afbeelding van Yvesw

@Kevin300: Hoe durf je on topic te gaan! :O
Maar inderdaad, buiten die achterbumper ziet het er best goed uit (mede omdat het zo sober is aangepakt waarschijnlijk)

Techno Patat 15:43
afbeelding van Techno Patat

@Sam: standaard is het idd 210pk ;)! Maar ik ben al langs Squadra gereden ;)! Nu deed ze 225pk bij de testbank, maar er zit nog een probleempje in met de turbodruk! Nog een sensortje vervangen en ik doe er 235 en 480nm koppel :)!

Kweet het Yves: maar ik was nu eens bezig met ambetant doen, dan ga ik ook niet stoppen na 1 zinnetje hé ;)! En er zijn nog onwetende autofansbezoekers ook hé (al zullen die wss geen zak om m'n Alfa geven :P!)

Techno Patat 12:13
afbeelding van Techno Patat

Zaterdag 25 en zondag 26 Augustus zit ik er weer Sam! Je mag gerust mee, maar m'n Alfa zit helaas wel al vol(had ik het nog niet gesmst misschien?)! Ik ga voor deze keer een tijd die netjes onder de 10 min ligt!

Uw reactie

Recente reacties

acce 2024

Laatste rijtesten

Alle rijtesten

Laatste reportages

Alle reportages

Laatste nieuws

Alle nieuws