De Jaguar XFR-S met 5.0-liter V8 en 550 pk kan je moeilijk onderbemeten noemen. Laat het echter maar aan de Amerikanen bij Hennessey over om extra peper in het achterste van de kater te steken...
Om maar meteen met de deur in huis te vallen: Nee, er zijn geen uiterlijke veranderingen. Maar laten we eerlijk wezen, de XFR-S is al een extreem vormgegeven brulsmurf. Veel extremer kan je het ding al niet maken. Misschien met een foute spoiler op de kofferklep. Wacht, dat heeft 'ie al af-fabriek!
Nee, Hennessey doet haar tuningssterkte alle eer aan en pakt de sedan vooral onderhuids aan. De vijfliter V8 wordt dankzij een nieuwe luchtinlaat en wat gefriemel met de ECU opgepompt tot 650 pk. Om maar te zeggen hoe groot de veiligheidsmarge is die Jaguar inbouwt bij het blok. Prijzen voor de upgrade zijn niet bekend. De nood aan zo'n aanpassing eigenlijk ook niet...
Recente reacties
Verkoop luxemerken stuikt in elkaar in Zuid-Korea wegens... groene nummerplaten?!
Hier die regel invoeren heeft weinig nut. Je kan er hier toch al standaard vanuit gaan dat 90% van...
Door FLP 11 uur geleden
Brussel beboet op snelheid zonder dat er meting aan te pas komt
Deze "wettelijke mogelijkheid" zit toch wel in een erg grijze zone. Doe maar eens een test. Laat...
Door Marc 1 dag geleden
Dit wordt de nieuwe BMW X3… en die komt er niét meer als elektrische iX3
Gaat BMW nu echt niet leren uit de fouten van Mercedes? De EV's een futuristisch design geven is...
Door this 1 dag geleden
Opgepast, Dacia: nieuwe Citroën C3 op benzine kost minder dan 15.000 euro (2024)
c3 electro , geen trekhaak mogelijk, tenminste in belgie. in Nederland dan weer wel. europa....
Door paul 2 dagen geleden