
De 4C mag dan wel de looks hebben van een Ferrari, met z'n 240 pk kan je hem moeilijk een briesend paard noemen. Het Duitse Pogea Racing tilt het vermogen echter op naar 314 pk. Een cijfer dat al iets meer indruk maakt.
Versta ons niet verkeerd, de 4C gaat vooruit als de brandweer, maar wegrijden van een Peugeot RCZ R doet 'ie niet. Dat heeft er vooral mee te maken dat pk's tegenwoordig uit alle motorbaaien puilen. Pogea Racing, de makers van een 331 pk sterke Abarth 500, beseffen dat ook en gieten een extra emmertje pk's achterin de 4C. Daardoor beschikt de Italiaanse 1.7-liter viercilinder over 314 pk en 455 Nm. Een winst van respectievelijk 74 pk en 95 Nm aan koppel. De TCT-automaat met dubbele koppeling, die laten ze voortaan 55% sneller schakelen.
Wat dat doet met de 4C? Wel, het sprintcijfer naar de honderd reduceren met 7 tienden naar 3,8 seconden en de topsnelheid verhogen van 260 km/u naar 305 km/u. Als je durft natuurlijk. Visueel kan de opgepompte 4C genieten van koolstofvezel bumperwerk, een verlaagde ophanging met 5 centimeter (lees: drempelvreter) en een nieuwe set velgen.

Pogeao plant maar 10 exemplaren te bouwen van deze '4C CENTURION 1plus' te bouwen met een kostprijs van €79,950. En ja, die prijs is inclusief een standaard Alfa Romeo 4C van 51.500 euro.
Recente reacties
Officieel: Citroën Ami is elektrische brommobiel zonder rijbewijs (2020)
Als 70-plusser heb ik behoefte aan een voertuig zoals de Citroen Ami er één is. Mijn enige vraag is...
Door DRIES SIMOENS 16 uur geleden
Rijtest: BMW X3 xDrive30e (2020)
Kan iemand mij aangeven wat de exacte verschillen zijn tussen een BMW X3 eDrive model 2020 en het...
Door F.J. Bolt 20 uur geleden
Verkeersagressie toegenomen in 2020
Verkeersagressie = mensen die je express de pas afsnijden, middelvinger opsteken, uitstappen, ......
Door John 1 dag geleden
Deze elektrische conceptcar knipoogt naar de Renault 5 van weleer
De bigster wordt wordt een topmodel en mijn lieveling.
Door Etienne De Boeck 1 dag geleden