Hoewel het Amerikaanse Hennessey zich liever bezig houdt met stevige V8-motoren schuwen ze de 2.3-liter Ecoboost van Ford niet. Dat blok ligt onder andere in de Focus RS en weten de Texanen op te krikken naar 405 pk.
Het lijkt wel de nieuwe Golf GTI te worden, de Focus RS. Want de tuningpakketten vliegen de deur uit. Zo is er Mountune die het vermogen opkrikken naar 375 pk, Hennessey gaat daar over met 405 pk naar de vier wielen. Het is dan ook maar een kwestie van tijd voor een onverlaat +500 pk uit het blok sleurt.
Maar goed, tot dan heeft Hennessey naar eigen zeggen de krachtigste, met dank aan een opgewaardeerde uitlaatlijn met elektronisch gestuurde stortklep voor de uitlaatgassen. Combineer dat met een betere luchtfilter en aangepaste ECU en je komt aan die 405 pk en 576 Nm koppel. Een upgrade van de 350 pk en 475 Nm die standaard uit het blok komen.
De Amerikanen vragen net geen 3.000 dollar voor de kit, al mag je natuurlijk importtaksen niet vergeten. Toch maar wachten op de af-fabriek Focus RS500?
Recente reacties
Eerste test: Zeekr 001 - Zeekr 'n vast (2023)
Ik heb de auto bekeken in de showroom van Amsterdam. Echt een mooie machine die héél afgewerkt en...
Door Jan VBK 3 uur geleden
Eerste test: Suzuki Swift (2024)
Suzuki Swift is een fijne wagen om mee te rijden. En niet alleen dat speelt een grote rol, de...
Door PETER KEUSTERS 6 uur geleden
Officieel: elektrische Mercedes G-Klasse pakt uit met vier elektromotoren (2024)
Leeggewicht van 3085 kg. Totaalgewicht ?? Ik denk dat een rijbewijs C hier verplicht is en...
Door Geert Lippens 6 uur geleden
BAM!: Tesla Model 3 Performance is hier (2024)
Ziet er beter uit dan die extreem saaie instappers. ook lijken de zetel beter het zitvlak is wat...
Door kevin 10 uur geleden