Volkswagen trekt volop de kaart van elektrificatie de komende jaren. Waardoor vaste tuningwaarden binnenkort niets meer hebben aan grotere turbo's of nieuwe uitlaatlijn. ABT voelt die bui hangen en besloot een Transporter om te bouwen tot eCab. Kwestie van de elektrokneepjes al wat te leren.
Een Transporter op elektrokracht, die hebben ze bij Volkswagen tot op heden nog niet. Waardoor ABT besloot zo'n werkbusje zonder opbouw onder handen te nemen. Dieselmotor er uit, elektromotor er in. En dat ladderschassis, daar kan serieus wat batterijkracht in. Spijtig genoeg spreekt de Duitse tuner niet over kWh's of elektrische pk's. Want voor het bedrijfje is het vooral een soort van proof of concept. Wel geven ze nog mee dat de elektrische Transporter volgens de NEDC-cyclus 120 kilometer ver moet kunnen rollen.
Al hangt die range - meer dan bij een passagierswagen - natuurlijk af van hoeveel brikkeljon er in de laadbak ligt. Het lijkt ons alvast een ideale oplossing voor de plaatselijke gemeentedienst. Of voor de binnenstad van Mechelen uiteraard.
Recente reacties
Verkoop luxemerken stuikt in elkaar in Zuid-Korea wegens... groene nummerplaten?!
Hier die regel invoeren heeft weinig nut. Je kan er hier toch al standaard vanuit gaan dat 90% van...
Door FLP 2 uur geleden
Brussel beboet op snelheid zonder dat er meting aan te pas komt
Deze "wettelijke mogelijkheid" zit toch wel in een erg grijze zone. Doe maar eens een test. Laat...
Door Marc 17 uur geleden
Dit wordt de nieuwe BMW X3… en die komt er niét meer als elektrische iX3
Gaat BMW nu echt niet leren uit de fouten van Mercedes? De EV's een futuristisch design geven is...
Door this 1 dag geleden
Opgepast, Dacia: nieuwe Citroën C3 op benzine kost minder dan 15.000 euro (2024)
c3 electro , geen trekhaak mogelijk, tenminste in belgie. in Nederland dan weer wel. europa....
Door paul 1 dag geleden