Duits maar even gek als de gemiddelde Italiaan, Pogea Racing. Het bedrijfje uit Friedrichshafen heeft zich over de Alfa Romeo Giulia Quadrofoglio gebogen en de 2.9-liter V6 biturbo tot het uiterste geperst. Met 612 pk en 750 Nm als resultaat. Nou...
'De limiet van de aanwezige hardware', zo omschrijft Pogea Racing die cijfers. Waardoor duidelijk is dat de V6 gebouwd is met ruimte voor evolutie. In de Giulia Quadrofoglio is 'ie namelijk al goed voor 510 pk en 600 Nm. Toch kan hij uitgestrekt worden tot die stevige 612 pk en 750 Nm, zonder iets te veranderen aan de componenten. Nog eens, 612 pk in een middenklasser. Weet je nog toen het kwijl uit de mond droop bij een BMW M3 met 420 pk?
Pogea Racing is trouwens nog niet blij met de cijfers, want het gaat er vanuit dat via aangepaste hardware (turbo's, uitlaatlijn, inlaat) 700 pk tot de mogelijkheden moet horen. Om maar te zeggen dat er toch een zweem van Ferrari in de sedan hangt.
Recente reacties
Verkoop luxemerken stuikt in elkaar in Zuid-Korea wegens... groene nummerplaten?!
Hier die regel invoeren heeft weinig nut. Je kan er hier toch al standaard vanuit gaan dat 90% van...
Door FLP 7 uur geleden
Brussel beboet op snelheid zonder dat er meting aan te pas komt
Deze "wettelijke mogelijkheid" zit toch wel in een erg grijze zone. Doe maar eens een test. Laat...
Door Marc 22 uur geleden
Dit wordt de nieuwe BMW X3… en die komt er niét meer als elektrische iX3
Gaat BMW nu echt niet leren uit de fouten van Mercedes? De EV's een futuristisch design geven is...
Door this 1 dag geleden
Opgepast, Dacia: nieuwe Citroën C3 op benzine kost minder dan 15.000 euro (2024)
c3 electro , geen trekhaak mogelijk, tenminste in belgie. in Nederland dan weer wel. europa....
Door paul 1 dag geleden