Je hebt tuningbedrijven en dan heb je Pogea Racing. Want het Duitse bedrijf buigt de wetten van de fysica om met uit de hand gelopen projecten naar buiten te komen. 405 pk in een Abarth 595? Zonder problemen. Bruut!
Met 180 pk en sper tussen de voorwielen zit de huidige Abarth 595 Competizione helemaal in een sweetspot. Want het kleintje zet beestige prestaties neer terwijl je zelf de hooligan uithangt aan het stuur. Om maar te zeggen dat we geen enkele seconde achter dat stuur denken: 'misschien nog een bekertje extra pk nodig?'
Pogea Racing vindt van wel en geloven niet in een beker, wel in emmers. Want hoe anders verklaar je deze 405 pk en 445 Nm sterke Abarth 595? Het Duitse bedrijf noemt hem de Ares en die gebruikt gek genoeg de standaard 1.4-liter turbo. Het is te zeggen, misschien een origineel rubber buisje of twee blijft er over na de passage bij Pogea. Want zuigers, kleppen, injectoren, turbo en god weet wat nog zijn allemaal nieuw of verstevigd. Moet wel natuurlijk.
Cijfers? Nou, die hangen wel vast aan de wetten van de fysica. Met een sprint naar de honderd in 4,1 seconden (voorwielaandrijving heeft zijn grenzen) en een topsnelheid van 228 km/u (manuele vijfbak heeft ook zijn grenzen). Stiekem willen we dit.
Recente reacties
Supercars opgepast: extreme Ford Mustang GTD komt ook naar Europa
Men Zou beter de 2.3 ecoboost terug hier invoeren.die gewone V8 krijgt men hier nog niet verkocht.
Door Johan waltens 4 uur geleden
Laadpalen in kaart: zo verhoudt België zich tot de buurlanden (2024)
Na 5 jaar elektrisch rijden, stel ik vast dat er inderdaad meer AC-laadpalen zijn dan 5 jaar...
Door David 4 uur geleden
Officieel: elektrische Mercedes G-Klasse pakt uit met vier elektromotoren (2024)
Je hebt dan nog marge van 415kg. Dus geen 4 zwaargewichten meenemen en je zit goed.
Door this 21 uur geleden
Eerste test: Zeekr 001 - Zeekr 'n vast (2023)
Ik heb de auto bekeken in de showroom van Amsterdam. Echt een mooie machine die héél afgewerkt en...
Door Jan VBK 1 dag geleden