Na eerst wat atmosferisch gekietel hebben ze bij BBR besloten de MX-5 een hulplong te geven. Het resultaat is zo'n 50 procent extra vermogen. Niet slecht voor een kapperscabrio.
Bij Mazda geloven ze niet in een MX-5 met turbokracht - buiten een beperkte oplage van de tweede generatie -, waardoor je af-fabriek het moet doen met z'n natuurlijke longen. Voer voor tuningbedrijven natuurlijk, getuige BBR. Een bekende tuner van MX-5's en ook de vierde - ND - generatie is geen onbekende. Zo trokken ze eerder via atmosferische tovenarij het vermogen al op van 160 pk en 200 Nm naar 214 pk en 250 Nm.
Nog niet tevreden? Dan monteren ze vanaf nu ook een hulplong onderin. Die laat het vermogen verder doorgroeien naar 250 pk en 320 Nm. Zo goed als 50 procent meer vermogen dan het standaard model. Een sprint naar de honderd moet je dan ook rond de 5 seconden afronden. Twee seconden sneller dan de 2-liter MX-5 die uit de fabriek rolt. Al moet je dan wel eerst even zo'n 5.000 euro achterlaten bij BBR voor de ombouw.
Recente reacties
KGM Torres EVX aan de prijs, in aanmerking voor Vlaamse EV-Premie?
Goede neus, de poep is om te huilen. Stoere SUV maar extreem veel weg heeft van een Jeep. Prima...
Door lips 17 uur geleden
BAM: Nissan lanceert 30 nieuwe modellen tegen 2026
Die Japanners toch, de koningen van de concepten. Veel beloven en weinig geven…. Toyota is in...
Door Elektrisch verhaal 1 dag geleden
KGM Torres EVX aan de prijs, in aanmerking voor Vlaamse EV-Premie?
Verkrijgbaar vanaf 39990 € !
Door Kurt Van De Vyver 1 dag geleden
KGM Torres EVX aan de prijs, in aanmerking voor Vlaamse EV-Premie?
Vooraan geslaagd maar de achterkant blijft droevig.
Door Thierry Hamende 1 dag geleden