Een bruut monster gebaseerd op het AMG-model moet je nog niet verwachten, initieel biedt Brabus pakketten aan om zelfs je diesel E-Break te verfraaien. Meer uitlaten en meer pk's, uiteraard.
Had AMG niet bestaan, dan was Brabus destijds het tuningmerk van Mercedes geworden, daar zijn we zeker van. Het Duitse bedrijfje moet echter onafhankelijk Mercedes-gerief onder handen nemen. Al hoeft dat niet slecht te zijn. Kijk maar naar deze E-Klasse Break 'door Brabus'. Een lip vooraan, andere derrière met vier einddempers erin verwerkt en een setje 21-duims velgen. Wie zegt dat tuning vulgair moet zijn?
Brabus houdt niet op bij uiterlijk vertoon - sommige klanten wel natuurlijk -, het werkt ook aan de motoren voorin. Met dank aan een herwerkt ECU om bijvoorbeeld je E 220 d te kietelen naar 232 pk. De E 43 AMG-uitvoering tilt Brabus dan weer naar 450 pk en 570 Nm. Geen slechte cijfers voor een 'baby-AMG'.
Recente reacties
Supercars opgepast: extreme Ford Mustang GTD komt ook naar Europa
Men Zou beter de 2.3 ecoboost terug hier invoeren.die gewone V8 krijgt men hier nog niet verkocht.
Door Johan waltens 2 uur geleden
Laadpalen in kaart: zo verhoudt België zich tot de buurlanden (2024)
Na 5 jaar elektrisch rijden, stel ik vast dat er inderdaad meer AC-laadpalen zijn dan 5 jaar...
Door David 2 uur geleden
Officieel: elektrische Mercedes G-Klasse pakt uit met vier elektromotoren (2024)
Je hebt dan nog marge van 415kg. Dus geen 4 zwaargewichten meenemen en je zit goed.
Door this 19 uur geleden
Eerste test: Zeekr 001 - Zeekr 'n vast (2023)
Ik heb de auto bekeken in de showroom van Amsterdam. Echt een mooie machine die héél afgewerkt en...
Door Jan VBK 22 uur geleden