Want onder de carrosserie van deze Volvo prijken de ingewanden van een BMW M3. Het beste van beide werelden, of een compleet misbaksel?
Laat het maar aan een Fin over om een Duitse powerhouse te mixen met Zweedse looks. Of iets specifieker, een Volvo 164 vanuit de jaren 70 ombouwen naar de 162 concept (die nooit in productie kwam) en dit dan mixen met een BMW M3 vanuit de jaren 90. Een combinatie die niet eens zo gek is. Het is te zeggen, waarschijnlijk een compleet huzarenstuk om in elkaar te krijgen maar de 164 had destijds ook een zes-in-lijn onder de kap, waardoor dit geen complete heiligschennis is.
Het resultaat is dus een klassieke Volvo met foute velgen en de complete mechaniek van de M3 eronder. Waardoor de Zweed/Duits 321 pk uit zijn 3.2-liter i6 weet te sleuren. Stiekem zijn we fan. Te meer omdat de klassieke Volvo echt een plaatje is om naar te kijken. Wat vinden jullie?
Maken of kraken?
Recente reacties
Officieel: elektrische Mercedes G-Klasse pakt uit met vier elektromotoren (2024)
Je hebt dan nog marge van 415kg. Dus geen 4 zwaargewichten meenemen en je zit goed.
Door this 15 uur geleden
Eerste test: Zeekr 001 - Zeekr 'n vast (2023)
Ik heb de auto bekeken in de showroom van Amsterdam. Echt een mooie machine die héél afgewerkt en...
Door Jan VBK 18 uur geleden
Eerste test: Suzuki Swift (2024)
Suzuki Swift is een fijne wagen om mee te rijden. En niet alleen dat speelt een grote rol, de...
Door PETER KEUSTERS 21 uur geleden
Officieel: elektrische Mercedes G-Klasse pakt uit met vier elektromotoren (2024)
Leeggewicht van 3085 kg. Totaalgewicht ?? Ik denk dat een rijbewijs C hier verplicht is en...
Door Geert Lippens 21 uur geleden