Audi bouwt nog geen RS 6 Avant met elektrohulp maar dat houdt ABT niet tegen om er zelf één te creëren. Een stationwagen met Quattro en 1.020 pk? We gaan nog mooie tijden tegemoet.
Het Duitse ABT heeft zich zwaar geworpen op de Formule E, waardoor ook de straatcreaties steeds vaker iets met elektro moeten hebben. Eerder was er al de ABT 4ePerformance, een RS 3 met 1.180 pk pure elektro-pk's, nu zijn ze klaar met de RS6-E Hybrid, een RS 6 Avant die hulp krijgt van een batterijenpakket en elektromotor.
Wat dat in cijfers weet op te leveren? 1.020 pk en 1.291 Nm koppel, dankjewel. Met dank aan een herschreven management voor de 4-liter V8 enerzijds maar ook door de toevoeging van een elektromotor (op een niet gespecificeerd as) die zijn kracht mag tappen uit een batterij van 13,6 kWh. De stationwagen kan er alvast door in 3,3 tellen naar de honderd sprinten en tikt de 320 km/u aan voor 'ie in de begrenzer springt.
Momenteel spreekt ABT nog over een concept, al toont de Duitse tuner/ racedivisie alvast even haar spierballen om duidelijk te maken dat het klaar is voor een gehybridiseerde toekomst. Met 1.020 pk hoor je ons alvast niet klagen...
Recente reacties
Officieel: elektrische Mercedes G-Klasse pakt uit met vier elektromotoren (2024)
Je hebt dan nog marge van 415kg. Dus geen 4 zwaargewichten meenemen en je zit goed.
Door this 7 uur geleden
Eerste test: Zeekr 001 - Zeekr 'n vast (2023)
Ik heb de auto bekeken in de showroom van Amsterdam. Echt een mooie machine die héél afgewerkt en...
Door Jan VBK 10 uur geleden
Eerste test: Suzuki Swift (2024)
Suzuki Swift is een fijne wagen om mee te rijden. En niet alleen dat speelt een grote rol, de...
Door PETER KEUSTERS 13 uur geleden
Officieel: elektrische Mercedes G-Klasse pakt uit met vier elektromotoren (2024)
Leeggewicht van 3085 kg. Totaalgewicht ?? Ik denk dat een rijbewijs C hier verplicht is en...
Door Geert Lippens 14 uur geleden