Vind je een Porsche Cayenne Turbo S, Range Rover SV Coupé of Mercedes-Benz G-Klasse maar wat gewoontjes. Geen probleem, restomodden is het antwoord.
In Amerika hebben bekende restomodders als Icon cars al wachtrijen van twee jaar. Het concept is simpel. Je behoudt de old school looks, maar je probeert al de rest zoveel mogelijk te verbeteren/moderniseren. Zo krijg je toch het gevoel met een klassieker rond te rijden zonder dat je een kartonnen vloer moet aanleggen in je garage. De 4x4's of SUV's van de jaren 70 worden veel gebruikt in retromodding. Logisch, ze zijn simpel van opbouw, zijn nog niet afgerond en lenen zich tot serieus off-road werk. Deze International Harvester Scout is aangepakt door Velocity Restorations. Het is duidelijk dat ze de Scout's 4x4 capaciteiten naar een hoger plan wilde tillen. Om een beetje mee te kunnen in het verkeer hebben ze een LS3 (6.2-liter V8) met 430 pk onder de oranje kap gestoken. Zotter ga je een restomod niet krijgen en eigenlijk krijg je voor de prijs een geheel nieuwe wagen. De vraag is of $229.000 niet een beetje veel is voor een moderne klassieker. Maar daar gaat de gemiddelde Amerikaanse miljonair echt niet van wakker liggen.
Recente reacties
BAM: Nissan lanceert 30 nieuwe modellen tegen 2026
Alsof 28000€ zó maar in ieders schuif ligt! Tegen drie jaar verder is het aantal gezinnen dat de...
Door Joseph Jules Van der Eecken 17 uur geleden
KGM Torres EVX aan de prijs, in aanmerking voor Vlaamse EV-Premie?
Goede neus, de poep is om te huilen. Stoere SUV maar extreem veel weg heeft van een Jeep. Prima...
Door lips 1 dag geleden
BAM: Nissan lanceert 30 nieuwe modellen tegen 2026
Die Japanners toch, de koningen van de concepten. Veel beloven en weinig geven…. Toyota is in...
Door Elektrisch verhaal 1 dag geleden
KGM Torres EVX aan de prijs, in aanmerking voor Vlaamse EV-Premie?
Verkrijgbaar vanaf 39990 € !
Door Kurt Van De Vyver 1 dag geleden