Vóór FIAT in 1993 het volledige merk overnam had Maserati er woelige decennia opzitten. Citroën had Maserati nooit van de grond gekregen en met de oliecrisis werd zowaar het Argentijnse De Tomaso mede-eigenaar van het Italiaanse merk.
In 1989 nam FIAT 51% van het bedrijf over en zo is Maserati voor 4 jaar in handen geweest van FIAT én De Tomaso. Een liefdeskind kwam er in de vorm van een nieuwe Ghibli en deze Maserati Barchetta. De Barchetta was bedoeld als open sportwagen. Er werd zelfs een speciaal Barchetta kampioenschap op poten gezet, een straatlegale versies kwam er echter nooit. Er werden wel achteraf conversies gemaakt zoals dit voorbeeld. De Barchetta werd uiteraard in elkaar gestoken bij De Tomaso in Modena. Onder de kap zat een tweeliter V6 biturbo. Hoeveel pk de 2000cc juist produceerde is niet bekend, maar de Barchetta zou over een topsnelheid van 290 km/u beschikken. Later werd de Barchetta gebruikt als basis voor de De Tomaso Guara, die werd echter uitgerust met een 280pk sterke 4.0 V8.
Recente reacties
Supercars opgepast: extreme Ford Mustang GTD komt ook naar Europa
Men Zou beter de 2.3 ecoboost terug hier invoeren.die gewone V8 krijgt men hier nog niet verkocht.
Door Johan waltens 9 uur geleden
Laadpalen in kaart: zo verhoudt België zich tot de buurlanden (2024)
Na 5 jaar elektrisch rijden, stel ik vast dat er inderdaad meer AC-laadpalen zijn dan 5 jaar...
Door David 9 uur geleden
Officieel: elektrische Mercedes G-Klasse pakt uit met vier elektromotoren (2024)
Je hebt dan nog marge van 415kg. Dus geen 4 zwaargewichten meenemen en je zit goed.
Door this 1 dag geleden
Eerste test: Zeekr 001 - Zeekr 'n vast (2023)
Ik heb de auto bekeken in de showroom van Amsterdam. Echt een mooie machine die héél afgewerkt en...
Door Jan VBK 1 dag geleden