Eind deze maand trekt dé grootste tuningbeurs van de wereld haar deuren open. Op die SEMA zal het bol staan van unieke projecten. Zoals een klassiek gelijnde Ford GT40 die het hart krijgt van de nieuwe GT. Waardoor de analoge V8 plaats moet maken voor de digitale V6. Heiligschennis?
Uitlaatspecialist Magnaflow en kitkar-bouwer Superperformance bedachten alvast dit uniek project. Haal maar meteen terug adem, want het gaat hier niet over een échte klassieke GT40. Superperformance biedt namelijk replica's aan van de MkI GT40. Waar klanten veelal een V8 in die replica lepelen leek het beide bedrijven wel eens interessant om te zien of de moderne V6 van de nieuwe Ford GT goed past in het geheel.
Typisch Amerikaans laten ze het daar trouwens niet bij. De 3.5-liter V6 krijgt een stel grotere turbo's en - uiteraard - een unieke uitlaatlijn van Magnaflow. Het resultaat is dat de zowat 650 pk sterke V6 eerder richting de 700 pk zal neigen. Niet slecht, voor "maar" een V6. Op 30 oktober trekt de SEMA-show haar deuren open. Verwacht je deze maan dan ook nog aan een brok tuningsnieuws.
Recente reacties
Test: Toyota Prius PHEV (2024)
Plug-in is inderdaad zeker niet de toekomst. Jammer dat deze Prius niet als gewone hybride wordt...
Door JP Holland 11 uur geleden
BAM: Nissan lanceert 30 nieuwe modellen tegen 2026
Alsof 28000€ zó maar in ieders schuif ligt! Tegen drie jaar verder is het aantal gezinnen dat de...
Door Joseph Jules Van der Eecken 23 uur geleden
KGM Torres EVX aan de prijs, in aanmerking voor Vlaamse EV-Premie?
Goede neus, de poep is om te huilen. Stoere SUV maar extreem veel weg heeft van een Jeep. Prima...
Door lips 1 dag geleden
BAM: Nissan lanceert 30 nieuwe modellen tegen 2026
Die Japanners toch, de koningen van de concepten. Veel beloven en weinig geven…. Toyota is in...
Door Elektrisch verhaal 1 dag geleden