Met 290 pk op zijn voorwielen is de Golf GTI TCR al geen doetje. Het Duitse ABT doet er echter nog een schepje bovenop, want ze tillen de 2-liter voorin richting de 340 pk. Omdat meer nu eenmaal beter is, toch?
De TCR is VW's eerbetoon aan de huidige generatie GTI. Een uitzwaaimodel dat met 290 pk moet tonen dat Volkswagen weet hoe voorwielaangedreven raketten in elkaar te steken. Ruimte voor meer stuwkracht is er echter altijd, vraag dat maar aan ABT. Want die tillen het vermogen richting 340 pk.
Rappe Golf
Dankzij die 50 extra paarden weet de GTI TCR een top te halen van 265 km/u. De honderd? Die tik je vanuit stilstand aan in 5,4 tellen. Waarden die je eerder bij een vierwielaangedreven Golf R verwacht, niet bij een GTI'tje.
Ben je dan ook zo'n tot 400 stuks gelimiteerde Clubsport S misgelopen, dan is dit je kans om diens prestaties te evenaren. Al schuilt er één addertje onder de middenconsole, want waar de Clubsport S de voorwielaandrijving koppelde aan een handbak is deze TCR steevast uitgerust met een DSG-automaat. Kleine domper op de feestvreugde.
Recente reacties
Test: Toyota Prius PHEV (2024)
Plug-in is inderdaad zeker niet de toekomst. Jammer dat deze Prius niet als gewone hybride wordt...
Door JP Holland 17 uur geleden
BAM: Nissan lanceert 30 nieuwe modellen tegen 2026
Alsof 28000€ zó maar in ieders schuif ligt! Tegen drie jaar verder is het aantal gezinnen dat de...
Door Joseph Jules Van der Eecken 1 dag geleden
KGM Torres EVX aan de prijs, in aanmerking voor Vlaamse EV-Premie?
Goede neus, de poep is om te huilen. Stoere SUV maar extreem veel weg heeft van een Jeep. Prima...
Door lips 1 dag geleden
BAM: Nissan lanceert 30 nieuwe modellen tegen 2026
Die Japanners toch, de koningen van de concepten. Veel beloven en weinig geven…. Toyota is in...
Door Elektrisch verhaal 2 dagen geleden