De Mercedes-AMG GT 63 S 4Matic 4-door coupé roept heel wat gedachten in ons op. Sensationeel en bloedsnel, ja. Maar “het mag toch net iets sneller” niet direct. De tuners bij het Duitse Poseidon delen onze mening duidelijk niet.
Tijdens de rijtest en onze uitstap met de Mercedes-AMG GT 63 S 4Matic 4-door coupé hebben we kunnen genieten van zijn luxe en extreme versnelling. De hypersedan wist onze harten te veroveren en nadien dat hart te doen stoppen tegen ruim 320 km/u. Het Duitse Poseidon heeft hun tanden in de 4-deur coupé kunnen zetten om zo twee verschillende tuning-niveaus te creëren.
De “zwakste” upgrade, Poseidon RS 830, verhoogt de 639 pk naar een ongeloofwaardige 830 paarden. Deze vermogenswinst wisten ze te realiseren dankzij een aangepaste ECU, nieuwe turbo’s en een andere uitlaat. Het duurste pakket, een slordige 24.000 euro, geeft 50 paarden extra om een totaal van 880 pk op de kaart te zetten. Deze draagt het naamkaartje Poseidon RS 830 +. Acceleratie cijfers geeft Poseidon niet weer.
Recente reacties
Eerste test: Skoda Superb Combi - Mag het iets meer zijn? (2024)
Een beetje een anoniem exterieur, maar dat zullen de potentiële kopers ook wel weten te waarderen...
Door GLENN 2 sec geleden
Mercedes VISION EQXX verbruikt 7,4 kWh/100 km, zelfs in de woestijnhitte
"One-off EV gebouwd zonder budgettaire en praktische beperkingen haalt dezelfde range als een in...
Door GLENN 20 min geleden
3 redenen waarom Tesla Cybertruck niet naar Europa komt
Lekker daar (aan de andere kant van de Grote Plas) laten. Überhaupt zouden grote pickups en SUVs...
Door phil 6 uur geleden
Snel wezen: Tesla Model Y vanaf deze vrijdag terug stuk duurder
De Tesla Y, met de Y van yoyo. (Jaja, ik weet dat je jojo met een "j" schrijft.)
Door JL 16 uur geleden