De Amerikaanse tuner ECD Automotive Design specialiseert zich in het ombouwen van Land Rovers. Hun laatste creatie? Een Defender met Tesla-batterij. Een Land Rover Defender P100D, zo je wil.
Meestal monteert ECD grote V8-blokken in het vooronder van hun Defenders, maar deze keer gooiden de Britse Amerikanen het over een andere boeg. ECD nam de aandrijflijn van een Tesla Model S Performance (de voormalige P100D) en monteerde die met de hulp van een bevriend bedrijf op het chassis van een Defender.
Het resultaat is een batterij met capaciteit van 100 kWh, een laadtijd van 5 uur (driefasig) en een rijbereik van 354 kilometer. Al bij al geen slechte prestatie, want een Tesla is natuurlijk aerodynamisch geoptimaliseerd, maar de Defender heeft de aerodynamica van een Amerikaanse koelkast. Dat neemt niet weg dat de Land Rover Defender van ECD amper een dikke 5 seconden nodig heeft om 100 km/u te halen.
Recente reacties
Officieel: elektrische Mercedes G-Klasse pakt uit met vier elektromotoren (2024)
Je hebt dan nog marge van 415kg. Dus geen 4 zwaargewichten meenemen en je zit goed.
Door this 15 uur geleden
Eerste test: Zeekr 001 - Zeekr 'n vast (2023)
Ik heb de auto bekeken in de showroom van Amsterdam. Echt een mooie machine die héél afgewerkt en...
Door Jan VBK 18 uur geleden
Eerste test: Suzuki Swift (2024)
Suzuki Swift is een fijne wagen om mee te rijden. En niet alleen dat speelt een grote rol, de...
Door PETER KEUSTERS 21 uur geleden
Officieel: elektrische Mercedes G-Klasse pakt uit met vier elektromotoren (2024)
Leeggewicht van 3085 kg. Totaalgewicht ?? Ik denk dat een rijbewijs C hier verplicht is en...
Door Geert Lippens 21 uur geleden