De Duitse Porsche-specialist heeft een steroïdekuur klaar voor de Cayenne GTS. Daarmee heeft Techart voor elke Cayenne-versie een antwoord klaar. De GTS puurt dankzij de boost 640 pk uit zijn V8.
Een elektronische ingreep doet het vermogen van de 4.0 V8 biturbo in de Cayenne GTS stijgen van 460 naar 640 pk. Het koppel stijgt op zijn beurt van 620 naar 870 Nm. Daarmee overklast hij niet alleen de 550 pk sterke Turbo S, maar verkleint hij ook de kloof met de 680 pk sterke Turbo S E-Hybrid. Heel uitzonderlijk is dat uiteraard niet, want al die modellen delen in de basis dezelfde V8.
De sprint naar 100 km/u legt deze Techart Cayenne GTS voortaan af in 3,6 seconden, de topsnelheid bedraagt 300 km/u. Techart werkte daarnaast nog een ‘aerokit’ uit, met een gewijzigde voorbumper, een achterspoiler en een motorkap uit koolstofvezel. In de achterbumper is er plaats voor een diffusor en een uitlaatlijn die de Duitse tuner op maat maakt.
Velgen zijn er uiteraard ook, in 22 en 23 duim. Een sportvering die de ophanging 35 millimeter lager legt, is alleen voorbehouden voor de Cayenne en Cayenne S zonder luchtvering. Een hele behandeling voor het interieur is er uiteraard ook. De kit voor de Porsche Cayenne GTS is beschikbaar op de gewone versie en op de Coupé.
Recente reacties
KGM Torres EVX aan de prijs, in aanmerking voor Vlaamse EV-Premie?
Goede neus, de poep is om te huilen. Stoere SUV maar extreem veel weg heeft van een Jeep. Prima...
Door lips 18 uur geleden
BAM: Nissan lanceert 30 nieuwe modellen tegen 2026
Die Japanners toch, de koningen van de concepten. Veel beloven en weinig geven…. Toyota is in...
Door Elektrisch verhaal 1 dag geleden
KGM Torres EVX aan de prijs, in aanmerking voor Vlaamse EV-Premie?
Verkrijgbaar vanaf 39990 € !
Door Kurt Van De Vyver 1 dag geleden
KGM Torres EVX aan de prijs, in aanmerking voor Vlaamse EV-Premie?
Vooraan geslaagd maar de achterkant blijft droevig.
Door Thierry Hamende 2 dagen geleden