De McLaren 765LT mag je gerust een extreme variant van de 720S noemen. “Niet extreem genoeg” vond de Duitse tuner Novitec. Die nam niet alleen de V8 onder handen, maar deed ookw at aan het design.
De McLaren 765LT is de Longtail-variant van de 720S, en kreeg van de Britten minder gewicht, maar meer vermogen en downforce. De 4.0 V8 biturbo onder de motorkap zit dus niet om pk’s verlegen: 765 pk om precies te zijn. De extremist haalt daardoor 100 km/u in 2,8 seconden.
Maar voor de Duitse tuner Novitec mag het toch weer allemaal net wat meer zijn. Zij ontwikkelden drie pakketten voor de motor, die het vermogen stelselmatig opdrijven naar 855 pk en 898 Nm. De sprint naar 100 km/u duurt daardoor een fractie minder lang: 2,5 seconden; de topsnelheid ligt “boven 330 km/u”.
En dat is uiteraard niet alles, want Novitec heeft verder nog een complete uitlaatlijn klaar, gesmede velgen in de formaten 20 en 21 duim van velgspecialist Vossen, spoorverbreders, aangepaste vering en een hele hoop koetswerkaddenda in koolstofvezel.
Recente reacties
Verkoop luxemerken stuikt in elkaar in Zuid-Korea wegens... groene nummerplaten?!
Hier die regel invoeren heeft weinig nut. Je kan er hier toch al standaard vanuit gaan dat 90% van...
Door FLP 6 uur geleden
Brussel beboet op snelheid zonder dat er meting aan te pas komt
Deze "wettelijke mogelijkheid" zit toch wel in een erg grijze zone. Doe maar eens een test. Laat...
Door Marc 21 uur geleden
Dit wordt de nieuwe BMW X3… en die komt er niét meer als elektrische iX3
Gaat BMW nu echt niet leren uit de fouten van Mercedes? De EV's een futuristisch design geven is...
Door this 1 dag geleden
Opgepast, Dacia: nieuwe Citroën C3 op benzine kost minder dan 15.000 euro (2024)
c3 electro , geen trekhaak mogelijk, tenminste in belgie. in Nederland dan weer wel. europa....
Door paul 1 dag geleden