Manhart werpt offroadkwaliteiten Land Rover Defender uit het raam

Land Rover Defender Manhart DP500

De nieuwe Land Rover Defender beschikt nog steeds over hallucinante offroadkwaliteiten maar verpakt die in een meer stedelijke outfit. Tuner Manhart gooit de offroadkwaliteiten echter uit de deur. Met dank aan joekels van 24-duims velgen en een serieuze verlagingskuur. De puristen draaien zich om in het slijk.

De Defender, jarenlang was het een auto voor de connaisseurs. Een auto die niet op de radar kwam van de m'as-tu-vu-generatie. Tot nu, want de nieuwe generatie weet net zoals de Mercedes G-Klasse de tuningsbrigade aan te trekken. Ook Manhart weet niet met haar fikkels van de offroader te blijven. Het resultaat is de DP500, een niet meer offroadwaardige Defender. Tja.

Bad ass

Manhart vond het namelijk een slim idee om de Defender fors te verlagen (30 mm) en er maar liefst 24-duims velgen onder te steken die omhuld zijn in een dun laagje rubber. Het resultaat is een soort van bad ass Defender. Als je van dit soort dingen houdt. Achterop hangt trouwens geen 24-duims velg, wel een 22-duims exemplaar. Lijkt ons heerlijk handig om te vervangen aan de kant van de weg.

Land Rover Defender Manhart DP500

Nu goed, het uiterlijk is niet het enige dat Manhart onder handen neemt. Nee, ook de zes-in-lijn turbobenzine voorin krijgt een anabolenkuur. Die mag voortaan dankzij een aangepaste ECU maar liefst 512 pk en 710 Nm naar de vier wielen sturen. 24-duims velgen en +500 pk in een Defender... de wereld is officieel doorgedraaid.

Land Rover Defender Manhart DP500
Auteur: Auteur: Yves
Reacties: 2 reacties

Laatst gepubliceerd

Reacties (2)

Plaats een reactie
Jos D. 20:40
afbeelding van Jos D.

Nog maar eens de bevestiging dat Duitsers en goede smaak niet samen gaan.

a b 11:40
afbeelding van a b

Hoezo Duitsers? Vergeten dat er een heleboel mooie wagens uit Duitsland komen?

Uw reactie

Recente reacties

Laatste rijtesten

Alle rijtesten

Laatste reportages

Alle reportages

Laatste nieuws

Alle nieuws