Hybrides zijn op zich al stille wagens maar Toyota vond het nodig om hun Crown Hybrid (een topmodel in Japan) nog stiller te maken door middel van een systeem dat zelf geluid gaat maken om zo alle andere geluiden van de wagen te camoufleren.
Het Active Noise System zoals Toyota het noemt heeft drie microfoons die de motorgeluiden opvangen, waarop de controller via twee speakers vooraan en een subwoofer achteraan zal reageren met een geluidssignaal. Dit alles zou het geluid in de wagen verminderen tot 5 à 8db. Ook zou het systeem geen problemen opleveren met de audio installatie en de gesprekken van de inzittenden. Alleen vrees ik dat de rijervaring nog maar eens op de achtergrond wordt geschoven, alhoewel die sowieso ver te zoeken is in een hybride auto.
bron: Japan Car Blog

Hybrides zijn op zich al stille wagens maar Toyota vond het nodig om hun Crown Hybrid (een topmodel in Japan) nog stiller te maken door middel van een systeem dat zelf geluid gaat maken om zo alle andere geluiden van de wagen te camoufleren.
Het Active Noise System zoals Toyota het noemt heeft drie microfoons die de motorgeluiden opvangen, waarop de controller via twee speakers vooraan en een subwoofer achteraan zal reageren met een geluidssignaal. Dit alles zou het geluid in de wagen verminderen tot 5 à 8db. Ook zou het systeem geen problemen opleveren met de audio installatie en de gesprekken van de inzittenden. Alleen vrees ik dat de rijervaring nog maar eens op de achtergrond wordt geschoven, alhoewel die sowieso ver te zoeken is in een hybride auto.
bron: Japan Car Blog

Recente reacties
Prijslijst: zoveel kost de nieuwe Volkswagen Tiguan eHybrid (2020)
mja, Geraard zegt soms 13kWh, soms 9.2kWh. Ik refereerde eigenlijk naar de VW-website waar de...
Door Jacky 5 uur geleden
Over Suzuki en MG, met Bart Hendrickx - RoadTrip Salonspecial
altijd al sympathie gehad voor Suzuki. Maar wat hangt die PSA leeuw daar in die catacomben te doen...
Door suskewiet 7 uur geleden
Rij-impressie + video: Hyundai Tucson (2020)
U bedoelt 2.0 diesel de 18d ;) die zijn wel zuinig idd
Door Davy vd 18 uur geleden
Rijtest: Fiat Panda Hybrid (2020)
Groot gelijk maar Is nu veranderd. Die batterij staat nu rechts onder de passagiers zetel.
Door Joris Vanlishout 18 uur geleden