Waterstof wordt al jaren als waardige brandstof aangeprezen, en tot reeds vele malen toe werden er aandachtswaardige projecten in het leven geblazen.Het grote probleem tot hiertoe was echter dat waterstof telkens als enige brandstof van de op poten gestelde voertuigen diende. Ronn Motors kwam met een antwoord op dit probleem door waterstof als aanvullende brandstof te gaan gebruiken om ervoor te zorgen dat verbruik en emissie zouden dalen: DE SCORPION. De motor, een 3,5 liter 6cilinder VTEC van Acura, is uitgerust met 2 turbo's en een intercooler en lever op die manier 450pk ipv de 280 originile pk's. De van turbo's voorziene 6cilinder is verbonden met een waterstofsysteem dat watermoleculen afbreekt en hen ahw stockeert in een tank die niet onder druk staat. op deze manier is er geen nood aan de waterstof tankstation. volgens de autobouwer zou de Scorpion een 5,8 liter per 100km verbruiken (40mpg)Dit zou dan gecombineerd gaan met prestaties als daar zijnde een 0-100 tijd van 3,5sec!klinkt veelbeloven toch? het enige minpunt is de prijs die toch wel $150,000 bedraagt... , maarja we moeten van iets kunnen dromen hé!
Waterstof wordt al jaren als waardige brandstof aangeprezen, en tot reeds vele malen toe werden er aandachtswaardige projecten in het leven geblazen.Het grote probleem tot hiertoe was echter dat waterstof telkens als enige brandstof van de op poten gestelde voertuigen diende. Ronn Motors kwam met een antwoord op dit probleem door waterstof als aanvullende brandstof te gaan gebruiken om ervoor te zorgen dat verbruik en emissie zouden dalen: DE SCORPION. De motor, een 3,5 liter 6cilinder VTEC van Acura, is uitgerust met 2 turbo's en een intercooler en lever op die manier 450pk ipv de 280 originile pk's. De van turbo's voorziene 6cilinder is verbonden met een waterstofsysteem dat watermoleculen afbreekt en hen ahw stockeert in een tank die niet onder druk staat. op deze manier is er geen nood aan de waterstof tankstation. volgens de autobouwer zou de Scorpion een 5,8 liter per 100km verbruiken (40mpg)Dit zou dan gecombineerd gaan met prestaties als daar zijnde een 0-100 tijd van 3,5sec!klinkt veelbeloven toch? het enige minpunt is de prijs die toch wel $150,000 bedraagt... , maarja we moeten van iets kunnen dromen hé!
Recente reacties
Verkoop luxemerken stuikt in elkaar in Zuid-Korea wegens... groene nummerplaten?!
Hier die regel invoeren heeft weinig nut. Je kan er hier toch al standaard vanuit gaan dat 90% van...
Door FLP 10 uur geleden
Brussel beboet op snelheid zonder dat er meting aan te pas komt
Deze "wettelijke mogelijkheid" zit toch wel in een erg grijze zone. Doe maar eens een test. Laat...
Door Marc 1 dag geleden
Dit wordt de nieuwe BMW X3… en die komt er niét meer als elektrische iX3
Gaat BMW nu echt niet leren uit de fouten van Mercedes? De EV's een futuristisch design geven is...
Door this 1 dag geleden
Opgepast, Dacia: nieuwe Citroën C3 op benzine kost minder dan 15.000 euro (2024)
c3 electro , geen trekhaak mogelijk, tenminste in belgie. in Nederland dan weer wel. europa....
Door paul 2 dagen geleden