Waterstof wordt al jaren als waardige brandstof aangeprezen, en tot reeds vele malen toe werden er aandachtswaardige projecten in het leven geblazen.Het grote probleem tot hiertoe was echter dat waterstof telkens als enige brandstof van de op poten gestelde voertuigen diende. Ronn Motors kwam met een antwoord op dit probleem door waterstof als aanvullende brandstof te gaan gebruiken om ervoor te zorgen dat verbruik en emissie zouden dalen: DE SCORPION. De motor, een 3,5 liter 6cilinder VTEC van Acura, is uitgerust met 2 turbo's en een intercooler en lever op die manier 450pk ipv de 280 originile pk's. De van turbo's voorziene 6cilinder is verbonden met een waterstofsysteem dat watermoleculen afbreekt en hen ahw stockeert in een tank die niet onder druk staat. op deze manier is er geen nood aan de waterstof tankstation. volgens de autobouwer zou de Scorpion een 5,8 liter per 100km verbruiken (40mpg)Dit zou dan gecombineerd gaan met prestaties als daar zijnde een 0-100 tijd van 3,5sec!klinkt veelbeloven toch? het enige minpunt is de prijs die toch wel $150,000 bedraagt... , maarja we moeten van iets kunnen dromen hé!

Waterstof wordt al jaren als waardige brandstof aangeprezen, en tot reeds vele malen toe werden er aandachtswaardige projecten in het leven geblazen.Het grote probleem tot hiertoe was echter dat waterstof telkens als enige brandstof van de op poten gestelde voertuigen diende. Ronn Motors kwam met een antwoord op dit probleem door waterstof als aanvullende brandstof te gaan gebruiken om ervoor te zorgen dat verbruik en emissie zouden dalen: DE SCORPION. De motor, een 3,5 liter 6cilinder VTEC van Acura, is uitgerust met 2 turbo's en een intercooler en lever op die manier 450pk ipv de 280 originile pk's. De van turbo's voorziene 6cilinder is verbonden met een waterstofsysteem dat watermoleculen afbreekt en hen ahw stockeert in een tank die niet onder druk staat. op deze manier is er geen nood aan de waterstof tankstation. volgens de autobouwer zou de Scorpion een 5,8 liter per 100km verbruiken (40mpg)Dit zou dan gecombineerd gaan met prestaties als daar zijnde een 0-100 tijd van 3,5sec!klinkt veelbeloven toch? het enige minpunt is de prijs die toch wel $150,000 bedraagt... , maarja we moeten van iets kunnen dromen hé!

Recente reacties
Over Suzuki en MG, met Bart Hendrickx - RoadTrip Salonspecial
altijd al sympathie gehad voor Suzuki. Maar wat hangt die PSA leeuw daar in die catacomben te doen...
Door suskewiet 6 uur geleden
Rij-impressie + video: Hyundai Tucson (2020)
U bedoelt 2.0 diesel de 18d ;) die zijn wel zuinig idd
Door Davy vd 17 uur geleden
Rijtest: Fiat Panda Hybrid (2020)
Groot gelijk maar Is nu veranderd. Die batterij staat nu rechts onder de passagiers zetel.
Door Joris Vanlishout 17 uur geleden
Prijslijst: zoveel kost de nieuwe Volkswagen Tiguan eHybrid (2020)
Geraard Oogle zegt dat het een 13kWh batterij is.
Door John 1 dag geleden