Alhoewel de GT-R op zich zeker niet heeft te klagen op het vlak van prestaties is het toch een soort traditie om een sterkere, lichtere en betere V-spec versie uit te brengen. Het ging steeds om kleine verfijningen van wat op zich al een steengoede wagen is, wat bij de R35 GT-R niet anders is. Na verschillende maanden van speculaties in de wereldpers, zijn nu de échte cijfers bekend geraakt.
De V-spec krijgt een vermogensstijging van 40pk tot 520, en het koppel komt op 596Nm, wat 'slechts' 8Nm meer is. Het totale gewicht zakt van 1730 naar 1640 kg, wat een voordeel moet geven op de rondetijd op de Nûburgring waarmee nissan de ZR1 opnieuw van de troon wil stoten. Eerste tests zouden aantonen dat de V-spec gemakkelijk onder de 7:25 zou duiken. Spijtig genoeg hangt aan dit alles ook een prijskaartje van $130.000 voor de US versie, andere cijfers zijn nog niet bekend. Zelfs met de verdubbeling van de prijs t.o.v. de 'gewone' GT-R' blijft het een koopje in de huidige supercar wereld.

Alhoewel de GT-R op zich zeker niet heeft te klagen op het vlak van prestaties is het toch een soort traditie om een sterkere, lichtere en betere V-spec versie uit te brengen. Het ging steeds om kleine verfijningen van wat op zich al een steengoede wagen is, wat bij de R35 GT-R niet anders is. Na verschillende maanden van speculaties in de wereldpers, zijn nu de échte cijfers bekend geraakt.
De V-spec krijgt een vermogensstijging van 40pk tot 520, en het koppel komt op 596Nm, wat 'slechts' 8Nm meer is. Het totale gewicht zakt van 1730 naar 1640 kg, wat een voordeel moet geven op de rondetijd op de Nûburgring waarmee nissan de ZR1 opnieuw van de troon wil stoten. Eerste tests zouden aantonen dat de V-spec gemakkelijk onder de 7:25 zou duiken. Spijtig genoeg hangt aan dit alles ook een prijskaartje van $130.000 voor de US versie, andere cijfers zijn nog niet bekend. Zelfs met de verdubbeling van de prijs t.o.v. de 'gewone' GT-R' blijft het een koopje in de huidige supercar wereld.
Recente reacties
Officieel: Citroën Ami is elektrische brommobiel zonder rijbewijs (2020)
Als je geboren bent na 14 februari 1961, heb je een rijbewijs AM nodig.
Door John 4 uur geleden
Verkeersagressie toegenomen in 2020
"Te hard rijden" is ook weer heel ruim hé John. ;-) Met iemand die 140 of 150 rijdt op een lege...
Door Mathieu 14 uur geleden
Officieel: Citroën Ami is elektrische brommobiel zonder rijbewijs (2020)
Ik vind dit maar een raar spel. Ten eerste: geen rijbewijs? Voor een brommer klasse B, tot 45km/u...
Door Mathieu 14 uur geleden
Verkeersagressie toegenomen in 2020
Ik vind het ook een verschrikkelijke benaming, maar ik wist niet meteen hoe ik het anders kon...
Door FLP 14 uur geleden