De Deen Kurt Thiim, veelvoudig winnaar in racen, driften en andere, vergeleek de twee stiefbroetjes met elkaar. Immers, Porsche grijpt naar de macht binnen het Volkwagen concern en dus vonden ze het tijd beide eens tegen over elkaar te zetten. Een uitgebreid verslag van die rit ga ik hier niet neer pennen, daarvoor verwijs ik naar het magazine "supercar", de derde editie van dit jaar.
De conclusie immers deel ik met plezier mee. "Kort gezegd, de Porsche 911 GT3 maakte gehakt van haar stiefbroertje op het circuit. Maar zijn voorsprong van vier seconden zegt iets over het karakter van de GT3. Er is maar een sportwagen voor de weg die het op het cercuit nog beter doet, en dat is zijn echte broer, de Porsche 911 GT3 RS. Het gewichtsvoordeel van 200 kilo, de standaard semi-slicks van Michelin, de geweldige keramische remmen, de stoelen, de versnellingsbak: alles is kortom gemaakt om snel te zijn op het circuit. Daar staat tegenover dat alles aan de Porsche zwaar gaat. Hij wordt zonder ESP geleverd en dat maakt het voor een beginners vast geen gemakkelijke auto. Wanneer de GT3 gaat schuiven, heb je als bestuurder amper nog tijd om te reageren. De Audi is anders, meer uitgebalanceerder, de vierwielaandrijving zorgt voor meer stabiliteit en grip."
Momenteel is Porsche haar stiefbroer dus nog te snel af, wij zijn alvast benieuwd voor het circuit model van de Audi R8.
De Deen Kurt Thiim, veelvoudig winnaar in racen, driften en andere, vergeleek de twee stiefbroetjes met elkaar. Immers, Porsche grijpt naar de macht binnen het Volkwagen concern en dus vonden ze het tijd beide eens tegen over elkaar te zetten. Een uitgebreid verslag van die rit ga ik hier niet neer pennen, daarvoor verwijs ik naar het magazine "supercar", de derde editie van dit jaar.
De conclusie immers deel ik met plezier mee. "Kort gezegd, de Porsche 911 GT3 maakte gehakt van haar stiefbroertje op het circuit. Maar zijn voorsprong van vier seconden zegt iets over het karakter van de GT3. Er is maar een sportwagen voor de weg die het op het cercuit nog beter doet, en dat is zijn echte broer, de Porsche 911 GT3 RS. Het gewichtsvoordeel van 200 kilo, de standaard semi-slicks van Michelin, de geweldige keramische remmen, de stoelen, de versnellingsbak: alles is kortom gemaakt om snel te zijn op het circuit. Daar staat tegenover dat alles aan de Porsche zwaar gaat. Hij wordt zonder ESP geleverd en dat maakt het voor een beginners vast geen gemakkelijke auto. Wanneer de GT3 gaat schuiven, heb je als bestuurder amper nog tijd om te reageren. De Audi is anders, meer uitgebalanceerder, de vierwielaandrijving zorgt voor meer stabiliteit en grip."
Momenteel is Porsche haar stiefbroer dus nog te snel af, wij zijn alvast benieuwd voor het circuit model van de Audi R8.
Recente reacties
Officieel: elektrische Mercedes G-Klasse pakt uit met vier elektromotoren (2024)
Je hebt dan nog marge van 415kg. Dus geen 4 zwaargewichten meenemen en je zit goed.
Door this 14 uur geleden
Eerste test: Zeekr 001 - Zeekr 'n vast (2023)
Ik heb de auto bekeken in de showroom van Amsterdam. Echt een mooie machine die héél afgewerkt en...
Door Jan VBK 17 uur geleden
Eerste test: Suzuki Swift (2024)
Suzuki Swift is een fijne wagen om mee te rijden. En niet alleen dat speelt een grote rol, de...
Door PETER KEUSTERS 20 uur geleden
Officieel: elektrische Mercedes G-Klasse pakt uit met vier elektromotoren (2024)
Leeggewicht van 3085 kg. Totaalgewicht ?? Ik denk dat een rijbewijs C hier verplicht is en...
Door Geert Lippens 21 uur geleden