Porsche 911 GT3 vs. Audi R8

Audi R8De Deen Kurt Thiim, veelvoudig winnaar in racen, driften en andere, vergeleek de twee stiefbroetjes met elkaar. Immers, Porsche grijpt naar de macht binnen het Volkwagen concern en dus vonden ze het tijd beide eens tegen over elkaar te zetten. Een uitgebreid verslag van die rit ga ik hier niet neer pennen, daarvoor verwijs ik naar het magazine "supercar", de derde editie van dit jaar.

De conclusie immers deel ik met plezier mee. "Kort gezegd, de Porsche 911 GT3 maakte gehakt van haar stiefbroertje op het circuit. Maar zijn voorsprong van vier seconden zegt iets over het karakter van de GT3. Er is maar een sportwagen voor de weg die het op het cercuit nog beter doet, en dat is zijn echte broer, de Porsche 911 GT3 RS. Het gewichtsvoordeel van 200 kilo, de standaard semi-slicks van Michelin, de geweldige keramische remmen, de stoelen, de versnellingsbak: alles is kortom gemaakt om snel te zijn op het circuit. Daar staat tegenover dat alles aan de Porsche zwaar gaat. Hij wordt zonder ESP geleverd en dat maakt het voor een beginners vast geen gemakkelijke auto. Wanneer de GT3 gaat schuiven, heb je als bestuurder amper nog tijd om te reageren. De Audi is anders, meer uitgebalanceerder, de vierwielaandrijving zorgt voor meer stabiliteit en grip."

Momenteel is Porsche haar stiefbroer dus nog te snel af, wij zijn alvast benieuwd voor het circuit model van de Audi R8.

 

Audi R8

De Deen Kurt Thiim, veelvoudig winnaar in racen, driften en andere, vergeleek de twee stiefbroetjes met elkaar. Immers, Porsche grijpt naar de macht binnen het Volkwagen concern en dus vonden ze het tijd beide eens tegen over elkaar te zetten. Een uitgebreid verslag van die rit ga ik hier niet neer pennen, daarvoor verwijs ik naar het magazine "supercar", de derde editie van dit jaar.

De conclusie immers deel ik met plezier mee. "Kort gezegd, de Porsche 911 GT3 maakte gehakt van haar stiefbroertje op het circuit. Maar zijn voorsprong van vier seconden zegt iets over het karakter van de GT3. Er is maar een sportwagen voor de weg die het op het cercuit nog beter doet, en dat is zijn echte broer, de Porsche 911 GT3 RS. Het gewichtsvoordeel van 200 kilo, de standaard semi-slicks van Michelin, de geweldige keramische remmen, de stoelen, de versnellingsbak: alles is kortom gemaakt om snel te zijn op het circuit. Daar staat tegenover dat alles aan de Porsche zwaar gaat. Hij wordt zonder ESP geleverd en dat maakt het voor een beginners vast geen gemakkelijke auto. Wanneer de GT3 gaat schuiven, heb je als bestuurder amper nog tijd om te reageren. De Audi is anders, meer uitgebalanceerder, de vierwielaandrijving zorgt voor meer stabiliteit en grip."

Momenteel is Porsche haar stiefbroer dus nog te snel af, wij zijn alvast benieuwd voor het circuit model van de Audi R8.

 

Laatst gepubliceerd

Reacties (7)

Plaats een reactie
ricky 18:20
afbeelding van ricky

R8 is wel duizend keer origineler. Hier in belgie zijn bijna evenveel elfjes als golfjes. liever dan de redelijk beperkte r8

Wim 18:31
afbeelding van Wim

maar voor hoelang nog

Joeri 18:37
afbeelding van Joeri

De GT3 vrouwelijk en de R8 mannelijk, een speciale reden?

Tom 20:40
afbeelding van Tom

Hartverscheurende keuze

Thomas 17:32
afbeelding van Thomas

Ik dacht de nurnburg chick nog ging winnen.. erg aan elkaar gewaagd ;)
Hm de GT3 doet mijn testosteron toch meer op hol slaan dan die R8.

Felice 00:17
afbeelding van Felice

geef mij de porsche maar ! ongeacht wat !!

pieter 09:01
afbeelding van pieter

Same here. porsche ziet er agressiever uit, mooier, sneller, steviger en gevaarlijker :)

Uw reactie

Recente reacties

Laatste rijtesten

Alle rijtesten

Laatste reportages

Alle reportages

Laatste nieuws

Alle nieuws