Genoemd naar een Griekse figuur uit de mythologie, is de Pininfarina Hyperion ontworpen om de wagens uit de jaren 30 alle eer aan te doen. En om die reden vind ik de keuze van de ledlampjes totaal fout, zoals ik in een eerder geschreven artikel ook al opmerkte. Die ode brengt deze wagen door haar lange snuit, korte koffer en een laag uigelijnd dak. De wagen, die gebaseerd is op de Rolls-Royce Drophead Coupe, had natuurlijk enkele voorname wijzigingen nodig om het verschil tussen beide modellen duidelijk te stellen. Ondanks dat ik de Drophead Coupé een pak knapper vind heeft Rolls Royce zich ook bezig gehouden met de achterstoelen 400mm meer naar achter te plaatsen dan in de Drophead coupé. Dat maakt het comfort achteraan gevoelig groter.
Om het design te laten lijken op de vooroorlogse wagens, moest de Pininfarina het dak vergroten en het achtergedeelte inkorten. Het bodywork is allemaal gemaakt uit carbon, en binnenin is het afgewerkt met Craftsmen houtwerk. Craftsmen was daarvoor enkel een luxemerk in jachtboten.
De auto werd ontworpen door hetzelfde team dat eerder de one-off Ferrari P4/5 ontworp. Deze Hyperion werd ontworpen voor een Rolls-Royce verzamelaar, Roland Hall, die eigen inbreng maakte in het ontwerp, lay out en specificaties. Decadent denk je? Je hebt gelijk ook.
Om er nog een schepje boven op te doen werd er een horloge ontworpen voor deze wagen. De horloge kan zowel gedragen worden rond de pols als ingebracht worden in het interieur van de wagen. Het horloge werd ontworpen door het exclusieve merk, Girard-Perregaux.
Bron: motorauthority
Genoemd naar een Griekse figuur uit de mythologie, is de Pininfarina Hyperion ontworpen om de wagens uit de jaren 30 alle eer aan te doen. En om die reden vind ik de keuze van de ledlampjes totaal fout, zoals ik in een eerder geschreven artikel ook al opmerkte. Die ode brengt deze wagen door haar lange snuit, korte koffer en een laag uigelijnd dak. De wagen, die gebaseerd is op de Rolls-Royce Drophead Coupe, had natuurlijk enkele voorname wijzigingen nodig om het verschil tussen beide modellen duidelijk te stellen. Ondanks dat ik de Drophead Coupé een pak knapper vind heeft Rolls Royce zich ook bezig gehouden met de achterstoelen 400mm meer naar achter te plaatsen dan in de Drophead coupé. Dat maakt het comfort achteraan gevoelig groter.
Om het design te laten lijken op de vooroorlogse wagens, moest de Pininfarina het dak vergroten en het achtergedeelte inkorten. Het bodywork is allemaal gemaakt uit carbon, en binnenin is het afgewerkt met Craftsmen houtwerk. Craftsmen was daarvoor enkel een luxemerk in jachtboten.
De auto werd ontworpen door hetzelfde team dat eerder de one-off Ferrari P4/5 ontworp. Deze Hyperion werd ontworpen voor een Rolls-Royce verzamelaar, Roland Hall, die eigen inbreng maakte in het ontwerp, lay out en specificaties. Decadent denk je? Je hebt gelijk ook.
Om er nog een schepje boven op te doen werd er een horloge ontworpen voor deze wagen. De horloge kan zowel gedragen worden rond de pols als ingebracht worden in het interieur van de wagen. Het horloge werd ontworpen door het exclusieve merk, Girard-Perregaux.
Bron: motorauthority
Recente reacties
Dit wordt de nieuwe BMW X3… en die komt er niét meer als elektrische iX3
Gaat BMW nu echt niet leren uit de fouten van Mercedes? De EV's een futuristisch design geven is...
Door this 17 uur geleden
Opgepast, Dacia: nieuwe Citroën C3 op benzine kost minder dan 15.000 euro (2024)
c3 electro , geen trekhaak mogelijk, tenminste in belgie. in Nederland dan weer wel. europa....
Door paul 1 dag geleden
Opel roept 120.000 Astra's en Zafira's terug wegens claxonprobleem
Bij mij nu ook het probleem met mijn zafira b. Niets werkt meer op het stuur. Wat nu.
Door Linze Hoekstra 1 dag geleden
Opgepast, Dacia: nieuwe Citroën C3 op benzine kost minder dan 15.000 euro (2024)
Ik zie de You versie staan voor 20.530€ (incl BPM), dat is een verschil van 5500€ , in Vlaanderen...
Door John 1 dag geleden