Rendering nieuwe Audi A8

Naar mijn mening is de Audi A8 de meest fraaie van de drie Duitse limo's. De mercedes S wilt niet genoeg opvallen en de net nieuwe 7-serie is niet echt moeders schoonste. Die typerende grille voor Audi past ook perfect bij de A8. Het geeft een zeer imposant en dynamisch karakter aan de wagen. Bij de kleinere modellen vind ik die grote grille iets "te", maar op de A8 past hij perfect. Het huidige model (D3) gaat al een tijdje mee. En de facelift was ook niet enorm te noemen. Het is dus wachten op de nieuwe A8 waarvan er eindelijk een degelijke rendering is opgedoken. Deze rendering geeft ons een idee van wat wel eens de volgende A8 kan worden. De nieuwe A8 (D4) zal in 2010 op de markt komen en volgens [MotorAuthority][1] is er zelfs al een testmule gespot.

Als basis wordt het chassis van de A5 genomen, dat ook al in de nieuwe A4 gebruikt wordt. Weliswaar wordt dit verlengd en verbreed om er de A8 op te passen. Bij het aanbod van motoren kunnen we de 2.8 V6 benzine verwelkomen die we al kennen van de A6. De 6.0 W12 zou spijtig genoeg geschrapt worden wegens te duur in productie en niet zuinig genoeg. Waarschijnlijk heeft het halen van CO2 normen hier ook iets mee te maken. Rendering via MotorAuthority.

a8teaser

Naar mijn mening is de Audi A8 de meest fraaie van de drie Duitse limo's. De mercedes S wilt niet genoeg opvallen en de net nieuwe 7-serie is niet echt moeders schoonste. Die typerende grille voor Audi past ook perfect bij de A8. Het geeft een zeer imposant en dynamisch karakter aan de wagen. Bij de kleinere modellen vind ik die grote grille iets "te", maar op de A8 past hij perfect. Het huidige model (D3) gaat al een tijdje mee. En de facelift was ook niet enorm te noemen. Het is dus wachten op de nieuwe A8 waarvan er eindelijk een degelijke rendering is opgedoken. Deze rendering geeft ons een idee van wat wel eens de volgende A8 kan worden. De nieuwe A8 (D4) zal in 2010 op de markt komen en volgens [MotorAuthority][1] is er zelfs al een testmule gespot. 

Als basis wordt het chassis van de A5 genomen, dat ook al in de nieuwe A4 gebruikt wordt. Weliswaar wordt dit verlengd en verbreed om er de A8 op te passen. Bij het aanbod van motoren kunnen we de 2.8 V6 benzine verwelkomen die we al kennen van de A6. De 6.0 W12 zou spijtig genoeg geschrapt worden wegens te duur in productie en niet zuinig genoeg. Waarschijnlijk heeft het halen van CO2 normen hier ook iets mee te maken. Rendering via [MotorAuthority][1]

 [1]: http://www.motorauthority.com

Auteur: Auteur: Pieter A.
Reacties: 10 reacties

Laatst gepubliceerd

Reacties (10)

Plaats een reactie
Wim 09:11
afbeelding van Wim

hopelijk gaan ze hem toch iets herkenbaarder maken als A8.
Ze gaan uit hun pijp mogen komen, S-klasse heeft al 3 jaar op rij beste limo prijs gewonnen(is natuurlijk ook het nieuwste)

Daan330 09:57
afbeelding van Daan330

De laatste tijd zien alle audi's er bijna hetzelfde uit.
"de drie Duitse limo's. De mercedes S wilt niet genoeg opvallen en de net nieuwe 7-serie " Het zijn er 4, je vergeet de pheaton.

Sven 10:01
afbeelding van Sven

@Daan:
en dat is dan ook zijn probleem. Mensen vergeten hem gewoon als ze over limo's praten.

Rik 12:27
afbeelding van Rik

@Daan330: idd, de phaeton telt ook mee. Maar je moet toegeven dat deze nooit de oplage heeft gehaald van de andere drie.

Ricky 12:29
afbeelding van Ricky

Audi is een grote pot nat aan het worden. Dat is waar, maar is Audi dat niet al altijd geweest? Kan me niet herinneren hoe een audi 100 zo hard verschilde van een audi 80;)

Jan 12:33
afbeelding van Jan

@Sven: idd ze vergeten hem. Maar dat vind ik er net zo geweldig aan. Je rijdt in een leuke wagen rond, maar de meeste mensen weten zo weinig van autos af dat het echt niet opvalt dat je ze rijft.

Sjibby 12:36
afbeelding van Sjibby

@190d: idd beste limo. Maar dat is hetzelfde als "beste bompa-salon". Audi maakt meer dan rijdend sloffesalon. Ben benieuwd wat het gaat worden. Erg dat het bekendmaken van het design de nieuwe 7 series minder stof doet opwaaien dan wat schetsen van een totaal nog niet definitieve audi. Maakt duidelijk met wel probleem bmw gaat kampen.

Rob 09:33
afbeelding van Rob

Audi is productief bezig de A8 en nu zijn ze ook nog met de A7 bezig. De A7 moet de mercedes cls gaan aanvallen bij de vierdeurscoupe's

Joeri 11:40
afbeelding van Joeri

In plaats van achter mercedes en bmw te lopen, zouden ze beter zelf proberen origineel uit de hoek te komen (zie R8)

Anonieme gebruiker 20:47
afbeelding van Anonieme gebruiker

audi is top

Uw reactie

Recente reacties

Laatste rijtesten

Alle rijtesten

Laatste reportages

Alle reportages

Laatste nieuws

Alle nieuws