Naar mijn mening is de Audi A8 de meest fraaie van de drie Duitse limo's. De mercedes S wilt niet genoeg opvallen en de net nieuwe 7-serie is niet echt moeders schoonste. Die typerende grille voor Audi past ook perfect bij de A8. Het geeft een zeer imposant en dynamisch karakter aan de wagen. Bij de kleinere modellen vind ik die grote grille iets "te", maar op de A8 past hij perfect. Het huidige model (D3) gaat al een tijdje mee. En de facelift was ook niet enorm te noemen. Het is dus wachten op de nieuwe A8 waarvan er eindelijk een degelijke rendering is opgedoken. Deze rendering geeft ons een idee van wat wel eens de volgende A8 kan worden. De nieuwe A8 (D4) zal in 2010 op de markt komen en volgens [MotorAuthority][1] is er zelfs al een testmule gespot.
Als basis wordt het chassis van de A5 genomen, dat ook al in de nieuwe A4 gebruikt wordt. Weliswaar wordt dit verlengd en verbreed om er de A8 op te passen. Bij het aanbod van motoren kunnen we de 2.8 V6 benzine verwelkomen die we al kennen van de A6. De 6.0 W12 zou spijtig genoeg geschrapt worden wegens te duur in productie en niet zuinig genoeg. Waarschijnlijk heeft het halen van CO2 normen hier ook iets mee te maken. Rendering via MotorAuthority.
Naar mijn mening is de Audi A8 de meest fraaie van de drie Duitse limo's. De mercedes S wilt niet genoeg opvallen en de net nieuwe 7-serie is niet echt moeders schoonste. Die typerende grille voor Audi past ook perfect bij de A8. Het geeft een zeer imposant en dynamisch karakter aan de wagen. Bij de kleinere modellen vind ik die grote grille iets "te", maar op de A8 past hij perfect. Het huidige model (D3) gaat al een tijdje mee. En de facelift was ook niet enorm te noemen. Het is dus wachten op de nieuwe A8 waarvan er eindelijk een degelijke rendering is opgedoken. Deze rendering geeft ons een idee van wat wel eens de volgende A8 kan worden. De nieuwe A8 (D4) zal in 2010 op de markt komen en volgens [MotorAuthority][1] is er zelfs al een testmule gespot.
Als basis wordt het chassis van de A5 genomen, dat ook al in de nieuwe A4 gebruikt wordt. Weliswaar wordt dit verlengd en verbreed om er de A8 op te passen. Bij het aanbod van motoren kunnen we de 2.8 V6 benzine verwelkomen die we al kennen van de A6. De 6.0 W12 zou spijtig genoeg geschrapt worden wegens te duur in productie en niet zuinig genoeg. Waarschijnlijk heeft het halen van CO2 normen hier ook iets mee te maken. Rendering via [MotorAuthority][1]
[1]: http://www.motorauthority.com
Recente reacties
Test: Toyota Prius PHEV (2024)
Plug-in is inderdaad zeker niet de toekomst. Jammer dat deze Prius niet als gewone hybride wordt...
Door JP Holland 14 uur geleden
BAM: Nissan lanceert 30 nieuwe modellen tegen 2026
Alsof 28000€ zó maar in ieders schuif ligt! Tegen drie jaar verder is het aantal gezinnen dat de...
Door Joseph Jules Van der Eecken 1 dag geleden
KGM Torres EVX aan de prijs, in aanmerking voor Vlaamse EV-Premie?
Goede neus, de poep is om te huilen. Stoere SUV maar extreem veel weg heeft van een Jeep. Prima...
Door lips 1 dag geleden
BAM: Nissan lanceert 30 nieuwe modellen tegen 2026
Die Japanners toch, de koningen van de concepten. Veel beloven en weinig geven…. Toyota is in...
Door Elektrisch verhaal 2 dagen geleden