Audi zou bezig zijn met de ontwikkeling van de R3. Hij zou de TT moeten opvolgen, maar dan volgens een geheel ander concept. De R3 krijgt namelijk een viercilinder middenmotor. De R3 is nu al het product van een compromis tussen Audi en Porsche. Audi was immers eerst van plan de R4 te ontwikkelen. Het zou een kleinere, lichtere versie van de R8 worden. Maar Porsche, de feitelijke eigenaars van Audi, heeft dat project laten afblazen omdat de auto dan te veel in het vaarwater van de Boxster zou komen. Met een 4 cilinder kan Porsche leven, de R8 zou dan moeten concurreren met roadsters zoals de Mazda MX-5.
(via carmagazine)
Recente reacties
Officieel: Mercedes EQA brengt elektriciteit naar compacte crossovers (2021)
In Duitsland kost de GLA 180 - 36.000 € , de plugin hybride GLA 250 e kost 46.000€. Wie budget...
Door John 1 uur geleden
Prijslijst: zoveel kost de nieuwe Volkswagen Tiguan eHybrid (2020)
Schone auto, maar hoe weet je nu of het een fake hybrid is of niet? Batterijcapaciteit lijkt...
Door jacky 7 uur geleden
Ford tikt leveranciers op vingers voor perslekken
Dit begrijp ik niet... Ik heb 2 jaar voor TME gewerkt in zaventem (Toyota Motor Europe, het...
Door Adriaan 10 uur geleden
Toyotagate: 10 jaar lang gesjoemel met uitstoot
Je moet niet enkel op hln.be meer zijn voor sensatie nieuws in vlaanderen!
Door Adriaan 10 uur geleden