Smart viert dit jaar zijn tiende verjaardag. De tien levensjaren zijn zeker geen succes te noemen. Ondertussen is de miljoenste Smart van de band gerold, en smart heeft er nog geen enkele euro aan verdiend. De eerste jaren hebben Smart hebben 2,4 miljard euro gekost, na het uitbrengen van de Smart ForFour cummulleerde dat verlies met nog eens 1,1 miljard euro extra. Gelukkig ziet de toekomst er best rooskleurig uit. In 2007 draaide Smart break-even, en het punt om winst te maken is nu wel héél dichtbij, mede dankzij de stijgende brandstofkosten.
Dit jaar verkocht Smart al 90.000 wagens, waarvan 16.000 in de Verenigde Staten, en dat is wel heel goed nieuws. Daimler heeft een groeipercentage bevestigd van 24% jaar op jaar! Volgend jaar wil Smart zich inwerken in de Chinese markt en tegen 2010 moet er een volledig elektrische Smart ontwikkeld zijn. Wanneer die op de markt komt is niet te zeggen.
Recente reacties
Verkoop luxemerken stuikt in elkaar in Zuid-Korea wegens... groene nummerplaten?!
Hier die regel invoeren heeft weinig nut. Je kan er hier toch al standaard vanuit gaan dat 90% van...
Door FLP 14 uur geleden
Brussel beboet op snelheid zonder dat er meting aan te pas komt
Deze "wettelijke mogelijkheid" zit toch wel in een erg grijze zone. Doe maar eens een test. Laat...
Door Marc 1 dag geleden
Dit wordt de nieuwe BMW X3… en die komt er niét meer als elektrische iX3
Gaat BMW nu echt niet leren uit de fouten van Mercedes? De EV's een futuristisch design geven is...
Door this 1 dag geleden
Opgepast, Dacia: nieuwe Citroën C3 op benzine kost minder dan 15.000 euro (2024)
c3 electro , geen trekhaak mogelijk, tenminste in belgie. in Nederland dan weer wel. europa....
Door paul 2 dagen geleden