VW Golf VI BlueMotion

Samen met de volledig vernieuwde Golf zal VW op de Paris Motor Show ook de nieue Golf BlueMotion aan het grote publiek ten prooi werpen. Hij is uitverkoren om als de eerste Golf te zijn die onder de verbruiksgrens van 4l te duiken. Meer specifiek wordt verwacht dat de Golf in deze uitvoering een verbruik van 3,8l (diesel) en CO2 uitstoot van 99g/km zal genereren. Deze cijfers brengen hem zowaar in het vaarwater van de Polo Bluemotion. Nieuwe Common-Rail technieken zullen er tevens voor zorgen dat de nieuwe TDI motor veel minder zal kletteren als zijn voorgangers. De kracht van de 1,9l TDI blijft op 105pk hangen, wat geen verandering inhoudt.

De naam Bluemotion staat echter niet gelijk aan 'geen rijplezier'. VW belooft een pittige prestaties, die zeker volstaan om in het dagelijkse verkeer vlot over de baan te kunnen komen. Hiervoor moet vooral het koppel van 250Nm voor zorgen dat bij 2000 toeren beschikbaar is.

Minder positief is de prijs. Droog aan de haak vraagt VW net iets meer dan € 20000 voor dit 'golfke diesel' (...dat is wat deze Bluemotion in essentie toch zal blijven) en dat is toch al een serieuze som geld voor een dergelijke wagen.

via autobild.de

Samen met de

volledig vernieuwde Golf zal VW op de Paris Motor Show ook de nieue Golf BlueMotion aan het grote publiek ten prooi werpen. Hij is uitverkoren om als de eerste Golf te zijn die onder de verbruiksgrens van 4l te duiken. Meer specifiek wordt verwacht dat de Golf in deze uitvoering een verbruik van 3,8l (diesel) en CO2 uitstoot van 99g/km zal genereren. Deze cijfers brengen hem zowaar in het vaarwater van de Polo Bluemotion. Nieuwe Common-Rail technieken zullen er tevens voor zorgen dat de nieuwe TDI motor veel minder zal kletteren als zijn voorgangers. De kracht van de 1,9l TDI blijft op 105pk hangen, wat geen verandering inhoudt.

De naam Bluemotion staat echter niet gelijk aan 'geen rijplezier'. VW belooft een pittige prestaties, die zeker volstaan om in het dagelijkse verkeer vlot over de baan te kunnen komen. Hiervoor moet vooral het koppel van 250Nm voor zorgen dat bij 2000 toeren beschikbaar is.

Minder positief is de prijs. Droog aan de haak vraagt VW net iets meer dan € 20000 voor dit 'golfke diesel' (...dat is wat deze Bluemotion in essentie toch zal blijven) en dat is toch al een serieuze som geld voor een dergelijke wagen.

via autobild.de

Laatst gepubliceerd

Reacties (3)

Plaats een reactie
190d 21:12
afbeelding van 190d

prestaties vallen nog mee voor 3,8l/100km

DNP Productions 21:27
afbeelding van DNP Productions

Autobild is een onbetrouwbare bron.

Het 1.9 blok verdwijnt compleet uit het gamma.
Bij de start van de Golf VI zullen enkel 2.0TDI's beschikbaar zijn met common rail in 110, 140 en 170pk versies.
Later komt de Bluemotion variant met 105pk op basis van een gloednieuw 1.6 blok.

Alex 09:53
afbeelding van Alex

@DNP productions
merci vr den update!

Uw reactie

Recente reacties

Laatste rijtesten

Alle rijtesten

Laatste reportages

Alle reportages

Laatste nieuws

Alle nieuws