Afgelopen weekend werd in Silverstone de laatste race van de Le Mans Series verreden: de 1.000km van Silverstone. Het hele seizoen al is er in de LMP1-klasse een bittere strijd aan de gang tussen Audi met de R10 Tdi en Peugeot met de 908Hdi FAP, een strijd die nu beslist is in het voordeel van Audi met een overwinning voor Allan McNish en Rinaldo Capello en de titel bij de teams voor Alexandre Premat en Mike Rockenfeller. Om het plaatje helemaal compleet te maken, haalde Audi ook nog de titel bij de constructeurs binnen.
Al het hele seizoen zijn de Peugeots bloedsnel waardoor Audi op achtervolgen leek aangewezen. Maar zoals te zien was in de 24 uren van Le Mans is pure snelheid in dit kampioenschap van minder belang. De meer ervaren mensen van Audi konden er toch steeds voor zorgen dat Audi erbij was als de prijzen werden uitgedeeld. Alhoewel dit de eerste en dus enige overwinning is voor het merk uit Ingolstadt hebben constant goede prestaties en technische superioriteit voor dit mooie resultaat gezorgd.
Afgelopen weekend werd in Silverstone de laatste race van de Le Mans Series verreden: de 1.000km van Silverstone. Het hele seizoen al is er in de LMP1-klasse een bittere strijd aan de gang tussen Audi met de R10 Tdi en Peugeot met de 908Hdi FAP, een strijd die nu beslist is in het voordeel van Audi met een overwinning voor Allan McNish en Rinaldo Capello en de titel bij de teams voor Alexandre Premat en Mike Rockenfeller. Om het plaatje helemaal compleet te maken, haalde Audi ook nog de titel bij de constructeurs binnen.
Al het hele seizoen zijn de Peugeots bloedsnel waardoor Audi op achtervolgen leek aangewezen. Maar zoals te zien was in de 24 uren van Le Mans is pure snelheid in dit kampioenschap van minder belang. De meer ervaren mensen van Audi konden er toch steeds voor zorgen dat Audi erbij was als de prijzen werden uitgedeeld. Alhoewel dit de eerste en dus enige overwinning is voor het merk uit Ingolstadt hebben constant goede prestaties en technische superioriteit voor dit mooie resultaat gezorgd.
Recente reacties
Opinie: Nee, we moeten Audi Vorst niet redden met belastinggeld
Als men audi wil redden.waarom lukte dat niet met ford genk???. Brussel is belangrijker dan Brussel.
Door Cortinovis 6 uur geleden
Verkoop luxemerken stuikt in elkaar in Zuid-Korea wegens... groene nummerplaten?!
Hier die regel invoeren heeft weinig nut. Je kan er hier toch al standaard vanuit gaan dat 90% van...
Door FLP 1 dag geleden
Brussel beboet op snelheid zonder dat er meting aan te pas komt
Deze "wettelijke mogelijkheid" zit toch wel in een erg grijze zone. Doe maar eens een test. Laat...
Door Marc 1 dag geleden
Dit wordt de nieuwe BMW X3… en die komt er niét meer als elektrische iX3
Gaat BMW nu echt niet leren uit de fouten van Mercedes? De EV's een futuristisch design geven is...
Door this 2 dagen geleden