Als de huidige trend zich blijft voortzetten, zal er op het salon van Parijs niets te zien zijn, want nu zijn ook de eerste officiële foto's van de Volkswagen Golf VI GTI vrijgegeven. Alhoewel er nog geen exacte specificaties zijn gegeven, zullen waarschijnlijk dezelfde 2.0TFSI motor uit de V en de adaptieve ophanging van de Scirocco ook op de GTI het mooie weer maken. Dat belooft!
Door over te stappen van het wat statische en anonieme design van de V naar het dynamische van de VI en de Scirocco geeft VW deze modellen toch opnieuw dat sportieve karakter van de eerste originele modellen mee. Hier moeten de aangepaste bumpers en dito zijlijsten dat beetje extra toevoegen, wat in mijn ogen zeer geslaagd is. Door het contrast in de voorbumper en de nieuwe koplampen van de VI straalt deze ook een soort van aggressie uit. Binnenin is het business as usual, enkel een aantal aluminium accenten, een aangepast stuur en natuurlijk het origineel GTI ruitjesmotief in de sportstoelen maken hier het verschil. Het hier en daar aanwezige GTI logo moet de bestuurder eraan herinneren dat het niet om een 'gewone' VI gaat.
Al zal de motor hier wel duidelijkheid in scheppen, want met dezelfde 2.0TFSI motor als in de vorige heeft deze nieuwe niet te klagen qua power al krijgt hij nu 11 pk meer mee van de ingenieurs wat het op een totaal van 211 brengt. Een spurtje naar de honderd kost nu nog slechts 7,2 seconden en op zen snelst loopt hij rond de 239 km/u. Qua versnellingsbak is er standaard een manuele zesbak voorzien met een DSG 6-bak als mogelijke optie. Om al dit geweld toch mooi en beheersd op het asfalt te krijgen monteert VW een sperdifferentieel, XDS genaamd. Voor de officiële specificaties is het dus nog wachten tot het salon van Parijs. Als je staat te popelen om hem te bestellen moet je toch nog wachten tot volgende zomer. Voor de geplande diesel variant en 270 pk sterke 4 motion "R" afgeleide stelt VW je geduld nog iets meer op de proef tot in november 2009.
Recente reacties
Dit wordt de nieuwe BMW X3… en die komt er niét meer als elektrische iX3
Gaat BMW nu echt niet leren uit de fouten van Mercedes? De EV's een futuristisch design geven is...
Door this 15 uur geleden
Opgepast, Dacia: nieuwe Citroën C3 op benzine kost minder dan 15.000 euro (2024)
c3 electro , geen trekhaak mogelijk, tenminste in belgie. in Nederland dan weer wel. europa....
Door paul 1 dag geleden
Opel roept 120.000 Astra's en Zafira's terug wegens claxonprobleem
Bij mij nu ook het probleem met mijn zafira b. Niets werkt meer op het stuur. Wat nu.
Door Linze Hoekstra 1 dag geleden
Opgepast, Dacia: nieuwe Citroën C3 op benzine kost minder dan 15.000 euro (2024)
Ik zie de You versie staan voor 20.530€ (incl BPM), dat is een verschil van 5500€ , in Vlaanderen...
Door John 1 dag geleden