Nissan wordt in een hoekje gedreven door Porsche die het japanse merk ervan beschuldigt een enigzins vervalste Nurburgring rondetijd te hebben neergezet. De tijd die door Nissan's hoofdtestrijder Tochio Suzuki werd gevestigd bedraagt 7m 29s en werd gerealiseerd in mei. De toplui van Nissan kregen hoogte van deze beschuldigingen en maakten bekend dat deze tijd werd bereikt met absolute standaardbanden zoals die aan de klanten worden aangeboden in de showroom. Geen ander soort speciale racebanden zou zijn gebruikt om dit record neer te zetten.
Dan volgt het feit dat een chassis ingenieur van Porsche met een uit de states overgevlogen GT-R er slechts in slaagde een tijd van 7m 54s neer te zetten wat toch een verschil uitmaakt van 25s. Diezelfde dag testte deze persoon een Porsche GT2 en Turbo en maakte de ring rond in respectievelijk 7m 38s en 7m 34s. Het antwoord van Nissan op deze test is dat dit louter een gevolg is van het verschil tussen de twee chauffeurs. Tochio Suzuki had ettelijke duizende laps achter de rug vooraleer hij deze recordtijd neerzette.
Nissan voegt hier ook nog bij dat ze het best flatterend vinden dat Porsche zich een GT-R had gekocht om helemaal naar Duitsland over te vliegen om hem te testen. Verder moet ook gezegd zijn dat de GT-R de 911 Turbo reeds meerdere malen heeft verslagen wat betreft andere ronde- en acceleratietijden.
via motorauthority
Nissan wordt in een hoekje gedreven door Porsche die het japanse merk ervan beschuldigt een enigzins vervalste Nurburgring rondetijd te hebben neergezet. De tijd die door Nissan's hoofdtestrijder Tochio Suzuki werd gevestigd bedraagt 7m 29s en werd gerealiseerd in mei. De toplui van Nissan kregen hoogte van deze beschuldigingen en maakten bekend dat deze tijd werd bereikt met absolute standaardbanden zoals die aan de klanten worden aangeboden in de showroom. Geen ander soort speciale racebanden zou zijn gebruikt om dit record neer te zetten.
Dan volgt het feit dat een chassis ingenieur van Porsche met een uit de states overgevlogen GT-R er slechts in slaagde een tijd van 7m 54s neer te zetten wat toch een verschil uitmaakt van 25s. Diezelfde dag testte deze persoon een Porsche GT2 en Turbo en maakte de ring rond in respectievelijk 7m 38s en 7m 34s. Het antwoord van Nissan op deze test is dat dit louter een gevolg is van het verschil tussen de twee chauffeurs. Tochio Suzuki had ettelijke duizende laps achter de rug vooraleer hij deze recordtijd neerzette.
Nissan voegt hier ook nog bij dat ze het best flatterend vinden dat Porsche zich een GT-R had gekocht om helemaal naar Duitsland over te vliegen om hem te testen. Verder moet ook gezegd zijn dat de GT-R de 911 Turbo reeds meerdere malen heeft verslagen wat betreft andere ronde- en acceleratietijden.
via motorauthority
Recente reacties
Officieel: elektrische Mercedes G-Klasse pakt uit met vier elektromotoren (2024)
Je hebt dan nog marge van 415kg. Dus geen 4 zwaargewichten meenemen en je zit goed.
Door this 7 uur geleden
Eerste test: Zeekr 001 - Zeekr 'n vast (2023)
Ik heb de auto bekeken in de showroom van Amsterdam. Echt een mooie machine die héél afgewerkt en...
Door Jan VBK 10 uur geleden
Eerste test: Suzuki Swift (2024)
Suzuki Swift is een fijne wagen om mee te rijden. En niet alleen dat speelt een grote rol, de...
Door PETER KEUSTERS 13 uur geleden
Officieel: elektrische Mercedes G-Klasse pakt uit met vier elektromotoren (2024)
Leeggewicht van 3085 kg. Totaalgewicht ?? Ik denk dat een rijbewijs C hier verplicht is en...
Door Geert Lippens 14 uur geleden