Ringbattle : Maserati zet record neer op de Nürburgring

Terwijl Nissan en Porsche hun meningsverschillen trachten uit te vechten is de wereld en de activiteit op de Nürburgring zeker niet stil blijven staan. Het absolute record op dit circuit is namelijk verbroken door de Maserati MC12. De voormalige titelhouder was de Corvette ZR1, die een tijd van 7:26.4 achter zijn naam mocht schrijven. De nieuwe snelste tijd bedraagt nu 7:24.29. Het feit dat net deze MC12 met die titel gaat lopen is toch een beetje merkwaardig.

De Ringbattle werd gehouden tussen 5 supercars waarvan de Koenigsegg CXX als laatste eindigde met een tijd van 7:33.55. Voorlaatste was de Carrera GT die in 7:28.71 zijn rondje kon afwerken. De derde plaats in deze battle was weggelegd voor de Ferrari Enzo met een tijd van 7:25.21. De finale werd gestreden tussen de Pagani Zonda en de MC12. Hier komt nu de verklaring waarom de winst van de Maserati in feite toch wel merkwaardig kan worden genoemd. Dit is omdat deze wagen toch zeker niet de snelste is in de rechte lijn, niet beschikt over keramische remschijven en daar bovenop nog eens het meeste gewicht in de schaal legt. Aan de andere kant is het ook wel een beetje logisch dat de MC12 met de overwinning is gaan lopen omdat hij ontwikkeld is om als volbloed racewagen door het leven te gaan. Om aan de FIA GT normen te voldoen is er van deze raceauto een straatauto gemaakt. De eindstand was dus dat de Maserati een tijd noteerde van 7:24.29, waarmee hij 0:00.36 sneller was dan de Pagani.

een overzicht van de tijden :

  1. Koenigsegg CCX: 7:33.55
  2. Porsche Carrera GT: 7:28.71
  3. Ferrari Enzo: 7:25.21
  4. Pagani Zonda F Clubsport: 7:24.65
    1. Maserati MC12: 7:24.29  !!!

via maserati

 

Laatst gepubliceerd

Reacties (4)

Plaats een reactie
Wim 11:33
afbeelding van Wim

super, de Italianen gaan er met lopen

Wim 11:40
afbeelding van Wim

technologie niet nodig, gewoon racewagen ombouwen

Thomas 16:26
afbeelding van Thomas

De courreur zal ook wel een tellend gewicht in de balans zijn.

Uw reactie

Recente reacties

acce 2024

Laatste rijtesten

Alle rijtesten

Laatste reportages

Alle reportages

Laatste nieuws

Alle nieuws