Een select gezelschap van autojournalisten hebben de kans gekregen om als eersten ter wereld een pre-productie versie van de nieuwe Nissan 370Z aan de tand te voelen, zij het mits enige beperkingen. De grote lijnen van deze nieuwe 'Fairlady' zoals hij/zij in Japan wordt genoemd waren al eerder bekend, maar nu zijn er ook beelden van het interieur opgedoken.
In tegenstelling tot wat Nissan met de vorige generatie deed, hebben ze nu de wielbasis opnieuw wat ingekort om naar eigen zeggen de wagen wat wendbaarder en lichtvoetiger te maken. Dit zou de logge, zware indruk van de 350Z van zich af moeten schudden en meer een sportwagen moeten worden in plaats van een tourer. De nieuwe daklijn is daar ook een voorbeeld van, met een knipoog naar de GT-R. Het achterste ruitje is op zijn beurt dan weer vorm gegeven naar het voorbeeld van het origineel, de 240Z. Dit samen met het iets bredere spoor zorgt ervoor dat deze 370Z toch weer iets potenter voor de dag komt.
Onder de motorkap zijn er al lang geen geheimen meer aangezien de 370 staat voor de 3.7 liter VQ37 motor uit de infinity G37 en andere modellen. Het is dan ook mogelijk dat de automatische bak van de G37 hier zijn intrede doet, alhoewel een exemplaar met dubbele koppeling zoals in de GT-R hier toch beter op zijn plaats zou zijn volgens mij. Ook het interieur is herkenbaar van de G37 maar er werd extra aandacht besteed aan de afwerking.
De 370Z zal zijn officiële voorstelling krijgen op de Los Angeles auto show eind november, tot dan is het kwijlend afwachten tot het kleine zusje van de GT-R.
Recente reacties
Supercars opgepast: extreme Ford Mustang GTD komt ook naar Europa
Men Zou beter de 2.3 ecoboost terug hier invoeren.die gewone V8 krijgt men hier nog niet verkocht.
Door Johan waltens 1 uur geleden
Laadpalen in kaart: zo verhoudt België zich tot de buurlanden (2024)
Na 5 jaar elektrisch rijden, stel ik vast dat er inderdaad meer AC-laadpalen zijn dan 5 jaar...
Door David 2 uur geleden
Officieel: elektrische Mercedes G-Klasse pakt uit met vier elektromotoren (2024)
Je hebt dan nog marge van 415kg. Dus geen 4 zwaargewichten meenemen en je zit goed.
Door this 19 uur geleden
Eerste test: Zeekr 001 - Zeekr 'n vast (2023)
Ik heb de auto bekeken in de showroom van Amsterdam. Echt een mooie machine die héél afgewerkt en...
Door Jan VBK 22 uur geleden