Wat krijg je als je een Italiaan compleet dolgeslagen Italiaanse designer loslaat op de moddervette en opperamerikaanse Corvette? Wel op die vraag krijg je hier het antwoord. DeSpada maakt namelijk gebruik van het onderstel en de motor van de Corvette Z06, maar daar stopt ook de gelijkenis tussen deze twee wagens. Het Koetswerk is verre van verwant aant dat van zijn Amerikaanse broertje. Zijn lengte bedraagt 4.6 meter en het leeggewicht bedraagt zo'n 1360kg. Onder de motorkap ligt dus de V8 van de Z06, die een inhoud heeft van 7l en 630pk levert.
Erg speciaal aan deze itliaanse bolide is zijn achterkant die wel heel hard doet denken aan de Bat Mobile. Het is haast onmogelijk om naast de ferm uit de kluiten gewassen diffuser te kijken. Hij zorgt er bij hoge snelheden voor dat de Spada ahw wordt vastgezogen aan het asfalt. De gigantische luchthapper in de voorbumper zorgt ervoor dat de V8 genoeg lucht toegevoerd krijgt.
Het show-aspect van het design is niet tot in het oneindige utigespeeld, want de designers hebben Lambo-doors mooi achterwege gelaten. Er staat een stel stevige 19 duims velgen onder die het hele design nog wat kracht moeten bijzetten. In de cockpit vind je enkele de duurste materialen terug, zoals leder; alcantara en aluminium. Reeds drie exemplaren van deze supercar hebben een eigenaar gevonden die er minimum € 320.00 voor hebben neergeteld.
prestaties :
0-100 km/u in 3.4sec topsnelheid : 344 km/u
via autobild
Wat krijg je als je een Italiaan compleet dolgeslagen Italiaanse designer loslaat op de moddervette en opperamerikaanse Corvette? Wel op die vraag krijg je hier het antwoord. DeSpada maakt namelijk gebruik van het onderstel en de motor van de Corvette Z06, maar daar stopt ook de gelijkenis tussen deze twee wagens. Het Koetswerk is verre van verwant aant dat van zijn Amerikaanse broertje. Zijn lengte bedraagt 4.6 meter en het leeggewicht bedraagt zo'n 1360kg. Onder de motorkap ligt dus de V8 van de Z06, die een inhoud heeft van 7l en 630pk levert.
Erg speciaal aan deze itliaanse bolide is zijn achterkant die wel heel hard doet denken aan de Bat Mobile. Het is haast onmogelijk om naast de ferm uit de kluiten gewassen diffuser te kijken. Hij zorgt er bij hoge snelheden voor dat de Spada ahw wordt vastgezogen aan het asfalt. De gigantische luchthapper in de voorbumper zorgt ervoor dat de V8 genoeg lucht toegevoerd krijgt.
Het show-aspect van het design is niet tot in het oneindige utigespeeld, want de designers hebben Lambo-doors mooi achterwege gelaten. Er staat een stel stevige 19 duims velgen onder die het hele design nog wat kracht moeten bijzetten. In de cockpit vind je enkele de duurste materialen terug, zoals leder; alcantara en aluminium. Reeds drie exemplaren van deze supercar hebben een eigenaar gevonden die er minimum € 320.00 voor hebben neergeteld.
prestaties :
0-100 km/u in 3.4sec topsnelheid : 344 km/u
via autobild
Recente reacties
BAM: Nissan lanceert 30 nieuwe modellen tegen 2026
Alsof 28000€ zó maar in ieders schuif ligt! Tegen drie jaar verder is het aantal gezinnen dat de...
Door Joseph Jules Van der Eecken 12 uur geleden
KGM Torres EVX aan de prijs, in aanmerking voor Vlaamse EV-Premie?
Goede neus, de poep is om te huilen. Stoere SUV maar extreem veel weg heeft van een Jeep. Prima...
Door lips 1 dag geleden
BAM: Nissan lanceert 30 nieuwe modellen tegen 2026
Die Japanners toch, de koningen van de concepten. Veel beloven en weinig geven…. Toyota is in...
Door Elektrisch verhaal 1 dag geleden
KGM Torres EVX aan de prijs, in aanmerking voor Vlaamse EV-Premie?
Verkrijgbaar vanaf 39990 € !
Door Kurt Van De Vyver 1 dag geleden