De onderste gelederen van het Alfa Romeo gamma zijn stevig aan vernieuwing toe. Dit probleem is reeds gedeeltelijk verholpen door de komst van de MiTo die een deel van de klanten die normaal voor een 147 zouden opteren moet zien op te vangen. Om een graantje te kunnen meepikken van het hogere middenklasse segment lanceert Alfa Romeo echter ook de 149. Deze sportieve vijfdeurs deelt zijn platform met de Fiat Bravo, welke dan ook meteen één van zijn rechtstreekse concurrenten zal worden.
Omdat Alfa de plaats die de 147 bezette in het gamma opsplitst in enerzijds de MiTo en anderzijds de 149 opent dit mogelijk een weg naar een heel pak meer nieuwe klanten.
Recente reacties
Supercars opgepast: extreme Ford Mustang GTD komt ook naar Europa
Men Zou beter de 2.3 ecoboost terug hier invoeren.die gewone V8 krijgt men hier nog niet verkocht.
Door Johan waltens 2 uur geleden
Laadpalen in kaart: zo verhoudt België zich tot de buurlanden (2024)
Na 5 jaar elektrisch rijden, stel ik vast dat er inderdaad meer AC-laadpalen zijn dan 5 jaar...
Door David 2 uur geleden
Officieel: elektrische Mercedes G-Klasse pakt uit met vier elektromotoren (2024)
Je hebt dan nog marge van 415kg. Dus geen 4 zwaargewichten meenemen en je zit goed.
Door this 19 uur geleden
Eerste test: Zeekr 001 - Zeekr 'n vast (2023)
Ik heb de auto bekeken in de showroom van Amsterdam. Echt een mooie machine die héél afgewerkt en...
Door Jan VBK 22 uur geleden