Na veel speculeren weten we nu eindelijk waartoe de V-spec versie van de Nissan GT-R in staat is. De hoge vermogens die sommige van onze collega's beweerden waren duidelijk uit de lucht gegrepen aangezien het bij een V-spec eerder om een verbeterde ophanging, gewichtsbesparing en betere balans gaat. Dat er een vermogenstoename van slechts vijf pk te bespeuren valt is dus geen verrassing. Wat wél verrassend is, is het feit dat Nissan geen enkele rondetijd van deV-spec op de Nordschleife gaat vrijgeven. Al is de geloofwaardigheid van die tijden serieus gedaald voor sommigen.
Nu kennen we die extra pk's al van de update van de 'gewone' GT-R dus eigenlijk is ook dit niets nieuws. Wat wél nieuw is, is het wegvallen van de selectiemogelijkheden voor de transmissie waardoor er enkel nog een 'race' setting mogelijk is. Er werd ook een overboostfunctie geïntergreerd waardoor je even over meer kracht beschikt bijvoorbeeld om in te halen, of je passagier nog groener te doen uitslaan.
Zoals bij ieder uitgekleed model is er ook bij de V-spec rijkelijk gebruik gemaakt van carbon. Onder andere de stoelen, de afdekplaat ter vervanging van de achterbank, de grille, de luchtinlaten in de splitter en natuurlijk de achterspoiler. De 20'' Rays aluminium velgen, herwerkte bilstein ophanging en carbon remmen moeten zorgen voor een beter weggedrag. Al blijven specifieke prestatiecijfers onbekend, toch kunnen we al zeggen dat de V-spec twee volle seconden sneller is dan het standaard model op het Sendai testcircuit.
Met de V-spec is er nu ook een nieuwe kleur beschikbaar voor de GT-R namelijk ultimate black pearl. En wat mag deze nieuwe dan wel kosten? Volledig uitgerust ben je 16.978.500 yen of iets meer dan 143.000 euro kwijt aan deze circuitgerichte GT-R. Wat nog altijd waanzinnig competitief geprijsd is als je het mij vraagt.
via: gtrblog
Recente reacties
Elektrische Range Rover mag voor het eerst buitenspelen
Eigenlijk bitter weinig, behalve dat ze op het nieuwe 'EMA'-platform moeten staan en ook ergens in...
Door Joram 21 uur geleden
Elektrische Range Rover mag voor het eerst buitenspelen
Hebben jullie al meer info omtrent de andere modellen die Land Rover onder de naam Range Rover wilt...
Door this 1 dag geleden
Meer laadpalen en betalen met bankkaart: zo gaat de EU elektrisch rijden stimuleren
Je moet toch helemaal niet hard zoeken naar snelladers waar je kan betalen met bankkaart? Buiten...
Door this 2 dagen geleden
BMW X3 preproductie teaser (2024)
Ga jij deze auto dan nog kopen? Want in België ga je deze denk ik bijna niet zien rondrijden....
Door this 2 dagen geleden