SsangYong werd eerder al gemeld al zijnde eerste slachtoffer in de autoindustrie ten gevolge van de economische crisis. De Korea Development Bank had eerder al hulp aangeboden, mits SAIC als aandeelhouder mede wat geld inbracht. Dat laatste gebeurde en nu komt dus ook KDB met de beloofde hulp. 32 miljoen euro zou voldoende moeten zijn om het bedrijf er weer bovenop te helpen. Naast de euro's gaven ze (SAIC) SsangYong ook een bestelbon mee van 2.000 wagens, wat opnieuw onrechtsreeks geld pompt in het bedrijf.
bron: autoblog
Recente reacties
Test: Toyota Prius PHEV (2024)
Plug-in is inderdaad zeker niet de toekomst. Jammer dat deze Prius niet als gewone hybride wordt...
Door JP Holland 17 uur geleden
BAM: Nissan lanceert 30 nieuwe modellen tegen 2026
Alsof 28000€ zó maar in ieders schuif ligt! Tegen drie jaar verder is het aantal gezinnen dat de...
Door Joseph Jules Van der Eecken 1 dag geleden
KGM Torres EVX aan de prijs, in aanmerking voor Vlaamse EV-Premie?
Goede neus, de poep is om te huilen. Stoere SUV maar extreem veel weg heeft van een Jeep. Prima...
Door lips 1 dag geleden
BAM: Nissan lanceert 30 nieuwe modellen tegen 2026
Die Japanners toch, de koningen van de concepten. Veel beloven en weinig geven…. Toyota is in...
Door Elektrisch verhaal 2 dagen geleden