Waren we vorig jaar nog verlekkerd op deze brute versie, dan bieden we jullie nu de geciviliseerde versie in een sportief kleedje aan. Renault legt op dit moment de laatste hand aan de Renaultsport Mégane, die gepresenteerd zal worden op het Salon van Genève, in maart van dit jaar. De driedeursversie zal gebaseerd zijn op het monstertje dat we jullie eerder toonden, een vijfdeurs wordt achterwege gelaten. Van de Renault Mégane Trophy haalt de RS ook de inspiratie voor de frontpartij.
Met deze wagen worden uitdrukkelijk de Volkswagen Scirocco en Opel Astra OPC geviseerd.Onder de motorkap van de Renault vinden we een 2.0 turbomotor met zowat 250pk, dat zijn er dan 20 meer dan in het afscheidnemend model. Met behulp van de zesbak, zou een spurtje van 0-100 mogelijk zijn in 6 seconden. De wagen wordt ook aan de buitenzijde voorzien van wat extra franjes, met een duidelijkere aflijning van de wielbogen en een bredere wielbasis. Het sperdifferentieel op de R26 van vandaag wordt als optie aangeboden. Dit omdat de ingenieurs van Renault reeds verschillende wijzigingen aan het chassis (zoals de 'dubbele as' ophanging vooraan en het Brembo-remsysteem rondom) hebben aangebracht ten opzichte van de standaardopstelling.
bron: Autocar
Recente reacties
Officieel: elektrische Mercedes G-Klasse pakt uit met vier elektromotoren (2024)
Je hebt dan nog marge van 415kg. Dus geen 4 zwaargewichten meenemen en je zit goed.
Door this 7 uur geleden
Eerste test: Zeekr 001 - Zeekr 'n vast (2023)
Ik heb de auto bekeken in de showroom van Amsterdam. Echt een mooie machine die héél afgewerkt en...
Door Jan VBK 10 uur geleden
Eerste test: Suzuki Swift (2024)
Suzuki Swift is een fijne wagen om mee te rijden. En niet alleen dat speelt een grote rol, de...
Door PETER KEUSTERS 13 uur geleden
Officieel: elektrische Mercedes G-Klasse pakt uit met vier elektromotoren (2024)
Leeggewicht van 3085 kg. Totaalgewicht ?? Ik denk dat een rijbewijs C hier verplicht is en...
Door Geert Lippens 13 uur geleden