Crisis blabla... Nu weet je terug dat mensen weinig geld hebben en dat mensen de aankoop van een nieuwe wagen liever uitstellen. Peugeot echter heeft haar 206 een beetje opgefrist en kan zo dit model iets of wat goedkoop aanbieden in het B-segment. De 206 blijft onveranderd een internationaal succesnummer. In 2009 zet hij die rol in Europa verder in een volledig nieuw kleedje… en dat onder de naam 206+. De 206+, die in de fabriek van het Franse Mulhouse gebouwd wordt voor de Europese landen, is vastbesloten om het avontuur van zijn beroemde voorganger voort te zetten.
Mensen die opzoek zijn naar de ideale verhouding persoonlijkheid-prestaties-budgetvriendelijkheid, zullen deze 206+ volgens Peugeot zeker weten te appreciëren.
Qua motorisatie kreeg deze 206+ allereerst een 1.1 benzinemotor met 44 kW (60 pk). Die 1.1 liter is de instapmotor die zo haar voorganger, de 1.4l, moet komen vervoegen. Op het dieselfront resulteert de optimalisering van de 1.4 HDi in 50 kW (69 pk) in een gemengd normverbruik van 4,2 l/100 km en een CO2-uitstoot van slechts 110 g/km.
Hoe goedkoop de wagen dan wel zal worden is nog niet bekend, meer daarover ongetwijfeld later.
Recente reacties
Test: Toyota Prius PHEV (2024)
Plug-in is inderdaad zeker niet de toekomst. Jammer dat deze Prius niet als gewone hybride wordt...
Door JP Holland 12 uur geleden
BAM: Nissan lanceert 30 nieuwe modellen tegen 2026
Alsof 28000€ zó maar in ieders schuif ligt! Tegen drie jaar verder is het aantal gezinnen dat de...
Door Joseph Jules Van der Eecken 1 dag geleden
KGM Torres EVX aan de prijs, in aanmerking voor Vlaamse EV-Premie?
Goede neus, de poep is om te huilen. Stoere SUV maar extreem veel weg heeft van een Jeep. Prima...
Door lips 1 dag geleden
BAM: Nissan lanceert 30 nieuwe modellen tegen 2026
Die Japanners toch, de koningen van de concepten. Veel beloven en weinig geven…. Toyota is in...
Door Elektrisch verhaal 2 dagen geleden