De Peugeot 206+

Crisis blabla... Nu weet je terug dat mensen weinig geld hebben en dat mensen de aankoop van een nieuwe wagen liever uitstellen. Peugeot echter heeft haar 206 een beetje opgefrist en kan zo dit model iets of wat goedkoop aanbieden in het B-segment. De 206 blijft onveranderd een internationaal succesnummer. In 2009 zet hij die rol in Europa verder in een volledig nieuw kleedje… en dat onder de naam 206+. De 206+, die in de fabriek van het Franse Mulhouse gebouwd wordt voor de Europese landen, is vastbesloten om het avontuur van zijn beroemde voorganger voort te zetten.

Mensen die opzoek zijn naar de ideale verhouding persoonlijkheid-prestaties-budgetvriendelijkheid, zullen deze 206+ volgens Peugeot zeker weten te appreciëren.

Qua motorisatie kreeg deze 206+ allereerst een 1.1 benzinemotor met 44 kW (60 pk). Die 1.1 liter is de instapmotor die zo haar voorganger, de 1.4l, moet komen vervoegen. Op het dieselfront resulteert de optimalisering van de 1.4 HDi in 50 kW (69 pk) in een gemengd normverbruik van 4,2 l/100 km en een CO2-uitstoot van slechts 110 g/km.

Hoe goedkoop de wagen dan wel zal worden is nog niet bekend, meer daarover ongetwijfeld later.

 

 

 

Laatst gepubliceerd

Reacties (3)

Plaats een reactie
citrofiel evil twin 20:42
afbeelding van citrofiel evil twin

Zeker niet mis maar wat is het nut van een 206+ als er een 207 is die er als 2 druppels water op lijkt?

Sven 21:32
afbeelding van Sven

de prijs mijn beste, de prijs

190d 09:37
afbeelding van 190d

die achterlichten zijn wel minder geslaagd

Uw reactie

Recente reacties

Laatste rijtesten

Alle rijtesten

Laatste reportages

Alle reportages

Laatste nieuws

Alle nieuws