Porsche Cayenne Diesel in Genève

De nieuwe Cayenne Diesel zal te zien zijn op het autosalon van Genève. Uiterlijk zijn er geen verschillen met de kleinste (V6)benzineversie maar onder de kap zit natuurlijk de bekende 3.0 liter V6 diesel van Audi. In de Porsche brengt hij 240pk en 550Nm(al bij 2000 tpm) koppel voort. Met behulp van een 6-trapsautomaat sprint hij in 8,3 seconden naar 100km/u en houdt hij het voor bekeken bij 214Km/u. De reden waarom je zo'n Cayenne zou kopen is uiteraard zijn verbruik. Het gemiddeld verbruik is 9,3 liter/100km, door zijn 100 liter tank kan hij meer dan 1000km rijden zonder te tanken.

 

Reacties: 6 reacties

Laatst gepubliceerd

Reacties (6)

Plaats een reactie
Wim 13:57
afbeelding van Wim

8,3 aj ;)

Wim 13:58
afbeelding van Wim

ze zijn trots dat ze een tractor hebben gemaakt voor op de weg

yoran 17:04
afbeelding van yoran

als ge u al ne porsche kunt permitteren, waarom dan inzitten met het verbruik?

pff diesel in sportieve wagens...

Gilliam 23:21
afbeelding van Gilliam

Toch kinderachtig hoe sommige mensen tegenover diesel staan.
De tijden zijn duidelijk veranderd en porsche is ook genoodzaakt om maatregelen te nemen om hun CO2 uitstoot naar beneden te halen in haar gamma.
Iedereen die zo neerbuigend over diesels doen hebben duidelijk nog niet met de nieuwe generatie dieselmotoren gereden.
Vergeet ook niet dat je met een diesel een veel groter en vroeger koppelbereik hebt, wat best zeer prettig is om mee te rijden.
Neem anders eens een kijkje naar de Q7 V12tdi. Deze moet in ieder geval niet onderdoen voor z'n benzine broers...

Wim 08:20
afbeelding van Wim

geef mij idd maar een diesel in zo'n beest, het valt me alleen op dat Porsche het niet belangrijk vind dat de X5 30d net dat ietsje sneller en
de 35d is natuurlijk nog sneller (7sec)

yoran 15:24
afbeelding van yoran

kinderachtig? helaas vind ik dat een nogal vreemde woordkeuze...

ik rij elke dag met een 'nieuwe generatie dieselmotor' en ik vind hem zelfs nog niet half zo prettig klinken als mijn goed oud 1.4 benzine-zwelgende motortje. qua rijplezier: die oude 1.4 mort tenminste niet wanneer die tegen het rood aan gejaagd wordt, en begint zelfs prettig te klinken. daarom vind ik het ook absoluut niet erg wanneer er moet teruggeschakeld worden (leve de manuele versnellingsbakken)

een sportieve wagen heeft een sportief geluid nodig. diesels, of ze nu V6, V8 of V12 zijn, komen in de verste verte niet aan het geluid van hun benzine-slurpende broer.

Nog zo iets: CO2 uitstoot... ik zou het veel logischer vinden moesten ze de uitstoot van fijn stof van diesels wat aanpakken door overal standaard partikelfilters te verplichten. bij mijn weten krijgen de mensen geen astma van CO2, maar wel van het stijgende aantal stofdeeltjes in de lucht.

daarom juich ik het initiatief van vw toe, die op kleine benzineblokjes turbo's of compressors monteert.

Uw reactie

Recente reacties

Laatste rijtesten

Alle rijtesten

Laatste reportages

Alle reportages

Laatste nieuws

Alle nieuws