Tegen het einde van dit jaar zouden we de nieuwe 5 in de showroom kunnen verwachten. De gewoonlijke spyshots van sterk gecamoufleerde prototypes is reeds de revue gepasseerd dus kunnen we in combinatie met die beelden en aan de hand van door computeres gecreëerde schetsen een beeld beginnen vormen van het de uiteindelijke productieversie. Het exterieur is qua design vooral geïnspireerd op de nieuwe 7-reeks. Het overgrote deel van de vernieuwing zal voornamelijk onderhuids gevonden worden.
BMW is de laatste tijd zeer sterk in het produceren van turbomotoren. De 4.4l Twino-turbo uit de X6 zal bovenaan het gamma van de nieuwe 5-reeks komen te staan. Voor de dieselrijders zullen er allicht ook een heel aantal van turbo voorziene diesels in het gamma staan. De nieuwe generatie dieselmotoren die BMW aan het ontwikkelen is zullen nog performanter zijn dan de huidige. Qua versnellingsbakken zal je kunnen kiezen tussen een manuele zesbak en een semi-automatische Steptronic met eveneens zes versnellingen. Ook een nieuwe ZF versnellingsbak met 8 verzetten zou tot de mogelijkheden gaan behoren. Het gebruik van lichtere materialen zoals koolstofvezel en aluminium moeten op hun beurt ook de prestaties en het verbruik ten goede komen.
via motorauthority
Tegen het einde van dit jaar zouden we de nieuwe 5 in de showroom kunnen verwachten. De gewoonlijke spyshots van sterk gecamoufleerde prototypes is reeds de revue gepasseerd dus kunnen we in combinatie met die beelden en aan de hand van door computeres gecreëerde schetsen een beeld beginnen vormen van het de uiteindelijke productieversie. Het exterieur is qua design vooral geïnspireerd op de nieuwe 7-reeks. Het overgrote deel van de vernieuwing zal voornamelijk onderhuids gevonden worden.
BMW is de laatste tijd zeer sterk in het produceren van turbomotoren. De 4.4l Twino-turbo uit de X6 zal bovenaan het gamma van de nieuwe 5-reeks komen te staan. Voor de dieselrijders zullen er allicht ook een heel aantal van turbo voorziene diesels in het gamma staan. De nieuwe generatie dieselmotoren die BMW aan het ontwikkelen is zullen nog performanter zijn dan de huidige. Qua versnellingsbakken zal je kunnen kiezen tussen een manuele zesbak en een semi-automatische Steptronic met eveneens zes versnellingen. Ook een nieuwe ZF versnellingsbak met 8 verzetten zou tot de mogelijkheden gaan behoren. Het gebruik van lichtere materialen zoals koolstofvezel en aluminium moeten op hun beurt ook de prestaties en het verbruik ten goede komen.
via motorauthority
Recente reacties
Officieel: elektrische Mercedes G-Klasse pakt uit met vier elektromotoren (2024)
Je hebt dan nog marge van 415kg. Dus geen 4 zwaargewichten meenemen en je zit goed.
Door this 15 uur geleden
Eerste test: Zeekr 001 - Zeekr 'n vast (2023)
Ik heb de auto bekeken in de showroom van Amsterdam. Echt een mooie machine die héél afgewerkt en...
Door Jan VBK 18 uur geleden
Eerste test: Suzuki Swift (2024)
Suzuki Swift is een fijne wagen om mee te rijden. En niet alleen dat speelt een grote rol, de...
Door PETER KEUSTERS 21 uur geleden
Officieel: elektrische Mercedes G-Klasse pakt uit met vier elektromotoren (2024)
Leeggewicht van 3085 kg. Totaalgewicht ?? Ik denk dat een rijbewijs C hier verplicht is en...
Door Geert Lippens 21 uur geleden