Vorig jaar stelde Subaru reeds de Impreza WRX STI Spec C voor, waar de focus vooral lag op het verbeteren van de motorprestaties en het verlagen van het gewicht. De R205 zou dan weer een aanzienlijke verbetering moeten zijn inzake rijeigenschappen, het resultaat van de loodzware deelname aan de 24u van de Nürburgring.
Een volledige herziening van de ophanging is het pronkstuk van deze R205: alles van veren, dempers en veerpootbrug werd aangepast om een goede wegligging en precies stuurgevoel te bereiken. Een kleine vermogensboost van 12 pk en 8 Nm koppel zijn te danken aan de Spec C technologie. Op de R205 doen een aantal aerodynamische ingrepen hun intrede. Een aangepaste achterspoiler en dito voor-en achterbumper zijn eerder functioneel gericht terwijl de 18" velgen en andere kleine ingrepen zoals de logo's eerder optisch gericht zijn. Al wat er dan nog overblijft is te smeken voor een Europese versie want opnieuw gaat het hier over een model dat enkel in Japan te koop zal zijn.
Recente reacties
Officieel: elektrische Mercedes G-Klasse pakt uit met vier elektromotoren (2024)
Je hebt dan nog marge van 415kg. Dus geen 4 zwaargewichten meenemen en je zit goed.
Door this 14 uur geleden
Eerste test: Zeekr 001 - Zeekr 'n vast (2023)
Ik heb de auto bekeken in de showroom van Amsterdam. Echt een mooie machine die héél afgewerkt en...
Door Jan VBK 17 uur geleden
Eerste test: Suzuki Swift (2024)
Suzuki Swift is een fijne wagen om mee te rijden. En niet alleen dat speelt een grote rol, de...
Door PETER KEUSTERS 20 uur geleden
Officieel: elektrische Mercedes G-Klasse pakt uit met vier elektromotoren (2024)
Leeggewicht van 3085 kg. Totaalgewicht ?? Ik denk dat een rijbewijs C hier verplicht is en...
Door Geert Lippens 21 uur geleden