Er zijn ontelbare discussies gevoerd over het al dan niet moreel kunnen van de miljarden die overheden pompen in haar constructeurs. 'Mensen in Afrika verhongeren, en zij pompen massa's geld in milieukillers', is misschien een van de minst doordachte opmerkingen die gemaakt werd. Maar al die miljarden worden erin gepompt, omdat men een lichtje ziet aan het einde van de ondertussen al vrij lange tunnel. Clive Matthew-Wilson, editor van het magazine *Dog & Lemon Guide, *die zegt dat er absoluut geen hoop meer is voor de Australische autobouwers.
Op elke wagen die ze in Australië bouwen maken ze verlies. Hoeveel geld de Aussies er ook in pompen, het zal volgens hem geen bal verhelpen. Boeken dicht dus?
Lees maar eens hoe mooi hij het zelf allemaal verwoord: ''Globally, there's a glut of new cars at bargain prices," *zo zegt hij, "yet Australia, which produces a small number of high cost cars, is trying to compete with countries like China.... The Australian car industry can re-focus on small cars, green cars, blue cars or red cars. None of this will make the slightest difference." *
Het Australische merk 'Holden' zou onlangs haar productie al gehalveerd hebben. Volgens Clive wacht Holden hetzelfde lot als Opel, Saab en Hummer... verkopen.
via autoblog
Recente reacties
Officieel: elektrische Mercedes G-Klasse pakt uit met vier elektromotoren (2024)
Je hebt dan nog marge van 415kg. Dus geen 4 zwaargewichten meenemen en je zit goed.
Door this 5 uur geleden
Eerste test: Zeekr 001 - Zeekr 'n vast (2023)
Ik heb de auto bekeken in de showroom van Amsterdam. Echt een mooie machine die héél afgewerkt en...
Door Jan VBK 8 uur geleden
Eerste test: Suzuki Swift (2024)
Suzuki Swift is een fijne wagen om mee te rijden. En niet alleen dat speelt een grote rol, de...
Door PETER KEUSTERS 11 uur geleden
Officieel: elektrische Mercedes G-Klasse pakt uit met vier elektromotoren (2024)
Leeggewicht van 3085 kg. Totaalgewicht ?? Ik denk dat een rijbewijs C hier verplicht is en...
Door Geert Lippens 11 uur geleden